خبرگزاری کار ایران

مدیر امور بین الملل بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان:

با کمترین هزینه تعداد گروه‌های خارجی را افزایش دادیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۱۷

در این دوره از برگزاری جشنواره به رغم کاهش منابع مالی نسبت به سال قبل شاهد حضور گروه‌های بیشتر و کیفیت بالاتری هستیم.

ایلنا: مدیر امور بین الملل بیستمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان گفت: در این دوره از برگزاری جشنواره به رغم کاهش منابع مالی نسبت به سال قبل شاهد حضور گروه‌های بیشتر و کیفیت بالاتری هستیم.

به گزارش ایلنا، اکبر طرخان با بیان اینکه گزینش گروه‌های خارجی شرکت کننده در جشنواره به دو روش صورت گرفت در ارتباط با شیوه انتخاب آثار نمایشی خارجی حاضر در این دوره اظهار کرد: ابتدا با سفر به کشورهای خارجی و تماشای آثار نمایشی شرکت کننده در جشنواره‌های بین المللی اقدام لازم در خصوص دعوت از این گروه‌ها صورت گرفت. روش دوم انتشار فراخوان جشنوراه تئا‌تر همدان برای کمپانی‌های معتبر جهانی بود که پس از آن آثار نمایشی متقضایی حضور در ایران، سی دی کارهای خود را به دبیرخانه ارسال کردند که در حضور مدیر امور بین الملل و دبیر جشنواره همچنین با بهره گیری از نظرات کار‌شناسان حوزه تئا‌تر کودک و نوجوان تعدادی از نمایش‌ها موفق به دریافت مجوز شرکت در جشنواره بیستم شدند.

وی افزود: در این دوره شاهد حضور کشورهای صاحب نام در حوزه تئا‌تر کودک هستیم ضمن اینکه باید اشاره کنم دو نمایش حاصل همکاری مشترک هنرمندان کشور با هنرمندانی از ایتالیا و مالزی نیز در این دوره از جشنواره حضور خواهند داشت.

طرخان در پاسخ به این سوال که ویژگی نمایش‌های خارجی حاضر در این دوره از جشنواره در مقایسه با دوره نوزدهم چیست عنوان کرد: هرچند آثار خارجی شرکت کننده در دوره‌های گذشته نیز قابل دفاع بوده و در سطح کیفی بالایی قرار داشتند؛ اما امسال هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی شاهده رشد آثار هستیم و می‌توان چنین عنوان کرد که نمایش‌های شرکت کننده از ویژگی‌های خاص تری نسبت به دوره‌های قبل برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه برای نخستین بار در دوره بیستم شاهد حضور نمایشی از کشور اسپانیا هستیم که ساخت آثار سفالی را به عنوان محور نمایش در نظر گرفته، هنری که در ارتباط تنگاتنگ با صنعت سفالگری همدان قرار دارد؛ اما به هر صورت نمایش‌ها باید توسط مخاطبان و کار‌شناسان دیده شود تا بتوانیم در رابطه با کیفیت آن‌ها اظهار نظر کنیم؛ نظرات کار‌شناسان در خصوص کیفیت آثار به ما کمک خواهد کرد تا در آینده شاهد ارتقاء هرچه بیشتر کیفیت گروه‌های دعوت شده به جشنواره باشیم.

مدیر امور بین الملل بیستمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان همچنین در خصوص اضافه شدن بخش تئا‌تر خردسال در این دوره و دعوت از نمایش‌های خارجی مرتبط با این بخش بیان کرد: با توجه به گنجانده شدن بخش تئا‌تر کودک به بخش‌های این دوره، برنامه ریزی‌هایی صورت گرفت تا با حضور در رویدادهای خارجی آاری متناسب با حوزه تئا‌تر خردسال برای سال آینده انتخاب شوند. هرچند نمایش‌های این دوره نیز ویژگی خاصی دارد که هم برای کودکان زیر ۶سال و هم برای گروه سنی بالای شش سال قابل اجرا هستند. وی ادامه داد: به گروه‌های شرکت کننده در جشنواره توصیه می‌کنم که حتما به تماشای نمایش‌ها بنشینند تا ضمن آشنایی با تکنیک‌های به کار گرفته شده در آثار از فرصت به وجود آمده برای تعامل با شرکت کنندگان خارجی بهره ببرند.

طرخان ضمن تاکید بر اینکه گروه‌های خارجی شرکت کننده در جشنواره بیستم کمال همکاری را با مسئولان برگزاری انجام دادند اظهار کرد: بیش از ۵۰گروه متقاضی شرکت در جشنواره بودند که تعداد ۹اثر از میان آن برگزیده شد. هنرمندان با هزینه‌ای بسیار پایین در این دوره شرکت کردند و با توجه به اینکه گروه‌های بیشتری نسبت به سال قبل در جشنواره حضور دارند اما منابع کمتری صرف دعوت از آن‌ها شد؛ باید تاکید کنم اگر از نظر اختصاص بودجه دعوت از گروه‌ها به جشنواره دست بازتری داشته باشیم در این زمینه با کیفیت بیشتری عمل خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز