خبرگزاری کار ایران

در مراسم طرح ایمنی موتورسواران:

پیام رسانی و اشاعه فرهنگ صحیح ترافیک وظیفه همگانی است

کد خبر : ۱۱۲۶۰۶

معاون ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مراسم توزیع کلاه ایمنی بین موتور سواران روستا های شهر لالجین همدان‌گفت؛ همه مردم باید پیام رسان و اشاعه دهنده فرهنگ صحیح ترافیک باشند.

ایلنا: معاون ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مراسم توزیع کلاه ایمنی بین موتور سواران روستا‌های شهر لالجین همدان‌گفت؛ همه مردم باید پیام رسان و اشاعه دهنده فرهنگ صحیح ترافیک باشند.

به گزارش ایلنا، منصور کیایی با حضور در مراسم طرح ایمنی موتور سیکلت سواران و عابرین پیاده که با حضور مدیر کل و مسوولین حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان مسئولین منطقه، و موتور سواران مدعو از روستا‌های توابع شهر لالجین برگزار شد به ایراد سخن پرداخت.

وی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به سبز پوشان نیروی انتظامی و پلیس راهور از زحمات و تلاش آنان در نظارت و کنترل امور ترافیکی قدردانی کرد.

کیایی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده در بدنه تلفات و فوتی‌های تصادفات درصد قابل توجهی به موتورسیکلت سواران اختصاص دارد بنابر این باید تلاش همه جانبه‌ای را نیز در خصوص ارتقاء سطح فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه داشته باشیم.

معاون ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با اشاره به اهمیت نجات حتی یک نفر از مرگ تصریح کرد: درست است مسوولین امر باید پاسخگوی علل تصادفات باشند ولی ریشه اصلی این تصادفات به فرد با هر علت و انگیزه‌ای که باشد بر می‌گردد.

وی اضافه کرد: باید بحثآموزش باعثیادگیری و تغییر رفتار ترافیکی شود تغییر رفتار‌ها نیز تبدیل به هنجار و تکرار هنجار‌ها عادت درست راندن وسائط نقلیه را در پی خواهد داشت و این‌‌ همان نهادینه شدن فرهنگ صحیح رانندگی در جامعه است.

این مقام مسوول در خاتمه ضمن قدر دانی از مدیر کل و مسوولین حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان خواستار مشارکت همه موتورسواران حاضر در پیام رسانی و اشاعه فرهنگ ترافیک شدند.

در ادامه مراسم رئیس پلیس راه استان نیز با ایراد سخنانی برقراری امنیت را ناشی از پشتیبانی مردم از نیروی انتظامی دانست و گفت رعایت نکات ایمنی باید به عنوان یک ارزش از درون خانواده‌ها آغاز شود.

سرهنگ خیری علل وقوع حوادثرا بیشتر بکارگیری نامطلوب شور و هیجانات جوانی، ناآگاهی و ناهنجاری رفتاری اعلام کرد و افزود: توصیه به رعایت قوانین نیز مصداق امر به معروف و نهی از منکر است و خوب است که ما دررابطه با رعایت نکات ایمنی به عنوان امر به معروف عمل کنیم.

خاطر نشان می‌شود در خاتمه این مراسم از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان تعداد ۱۵۰ عدد کلاه ایمنی مخصوص راکبین موتور سوار بین دارندگان این وسیله نقلیه که در مسیرهای روستایی تردد دارند توزیع شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز