خبرگزاری کار ایران

تئاتر ابزار مهم سرمایه‌گذاری بر روی کودک است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۰۷

تئاتر یکی از ابزارهای مهم سرمایه‌گذاری بر روی کودک است و باید این ابزار سرمایه‌گذاری بیش از پیش تقویت شود تا نتایج خوبی برای جامعه در پی داشته باشد.

ایلنا: نگار نادری، کارگردان نمایش " خواستن، توانستن است " گفت: نمایش " خواستن، توانستن است " داستان جوجه کلاغی است که یکی از بال هایش از بچگی حرکت نمی‌کند؛ اما با دیدن خواب فرشته مهربان تصمیم می‌گیرد به سرزمین رویاها برود و در نهایت به آرزوی خود می‌رسد. وی با بیان اینکه در این تئاتر هدف انتقال پیام «خواستن، توانستن است» بوده، ادامه داد: با استفاده از ابزار تئاتر می‌توان بسیاری از مفاهیم و پیام ها را به مخاطب القا کرد.

به گزارش ایلنا، نادری افزود: کودک از طریق تئاتر بهتر می‌تواند با مسائل تربیتی و آموزشی آشنا شود؛ چون استفاده از رنگ شاد، موسیقی و فضای بانشاط در انتقال مفاهیم اثرگذارتر است.

وی با بیان نمایش‌های حوزه کودک باید دارای جذابیت خاصی باشد تا کودک نگاه خود را از روی صحنه نمایش برندارد، اظهار کرد: کودک با ورود به سالن نمایش، علاوه بر اینکه حضور در کنار هم سن و سالان خود را درک می‌کند با تجربه‌های جدیدی آشنا می‌شود.

نادری در ادامه در خصوص شعار امسال جشنواره تئاتر که با عنوان " تئاتر و خانواده " نامگذاری شده، افزود: از آن جا که خانواده، نخستین اجتماعی است که کودک با آن آشنا می‌شود باید نگاه تربیتی خاصی در آن وجود داشته باشد و دیدن تئاتر منجر به تقویت این نگاه و رویکرد تربیتی می‌شود.

بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ۲۴ تا ۳۰ مهر در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز