خبرگزاری کار ایران

با استقبال بی‌نظیر همدانی‌ها:

مراسم شب‌های خاطره در باغ موزه دفاع مقدس همدان پایان یافت / بیش از ۸ هزار نفر مخاطب برنامه شب‌های خاطره

کد خبر : ۱۰۸۷۶۰

به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم شب‌های خاطره برای نخستین بار و به مدت ۶ شب همراه با اجرای آبنمای موزیکال و با استقبال بی نظیر مردم همدان برگزار شد.

ایلنا: به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم شب‌های خاطره برای نخستین بار و به مدت ۶ شب همراه با اجرای آبنمای موزیکال و با استقبال بی نظیر مردم همدان برگزار شد. خلیل الهی تبار، مدیر باغ موزه دفاع مقدس همدان و جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: «مراسم شب‌های خاطره همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس آغاز و در شامگاه پنجم مهرماه پایان یافت.

به گزارش ایلنا از همدان؛ وی بیان داشت: در این برنامه خاطره گویی رزمندگان، اجرای سرود، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز، تجلاز خانواده معظم شهدا، نورافشانی و اجرای آبنمای موزیکال در چندین بخش برگزار شد.

وی اضافه کرد: در شب‌های خاطره پیشکسوتان، رزمندگان و اقشار مختلف مردم خاطرات خود را از حضور در جبهه‌های نبرد و پشت جبهه در دوران دفاع مقدس برای مخاطبان حاضر در مراسم بیان کردند.

وی با بیان اینکه استقبال مردم و به ویژه جوانان از برنامه شب‌های خاطره بسیار مطلوب بوده است اظهار داشت: هر شب بیش از یک هزار نفر در این برنامه حضور داشتند.

الهی تبار افزود: برنامه شب‌های خاطره فرصت مناسبی برای انتقال پیام حماسه سازان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان و معرفی فرهنگ غنی دفاع مقدس است.

وی اعلام داشت: نخستین شب از برنامه شب‌های خاطره در هفته دفاع مقدس در مورخ ۳۱ شهریور متعلق به نیروی هوایی و با محوریت پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان، با سخنرانی و بیان خاطرات فرمانده این پایگاه» امیر منصور ونک «، امیر برات‌پور و امیر رضوانی از خلبانان دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

سرهنگ الهی تبار با بیان اینکه دومین شب خاطره با حمایت سپاه ناحیه همدان برگزار شد، افزود: جانبازان دوران دفاع مقدس علیرضا شمسی‌پور، حسین رفیعی و آزاده سرافراز غلامی پاک خاطره گویان این شب بودند ضمن اینکه؛ در این شب از خانواده شهید غیاثوند تجلیل به عمل آمد.

همچنین سومین شب با محوریت تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان و سخنرانی و خاطره گویی امیر حمزه بیدادی، سرهنگ مهدوی و سرهنگ پاسدار سید علی مساواتی برگزار شد.

چهارمین شب از هفته دفاع مقدس که به نام نقش بانوان در دفاع مقدس نامگذاری شده بود معصومه معصومیان، افسانه درویش یکرنگی و معصومه سعوه خاطره گویان این شب بودند.

پنجمین شب نیز به نام نیروی انتظامی و با سخنرانی فرمانده نیروی انتظامی همدان سرهنگ مهدیان نصب و خاطره گویی حاج عبدا… کاظمی روشن و بسیجی مهدی قاسمی با حضور تعداد کثیری از مردم برگزار شد که در آن از پدر شهید وحید پورخواجه وند تقدیر شد.

الهی تبار تصریح کرد: آخرین شب برنامه به نام نقش جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس و با حضور بیش از ۲ هزار نفر در فضای باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد که در این برنامه حجت الاسلام نجفی‌زاده، حاج محمد دلگرم و حسین یعقوبی به بیان خاطره پرداختند و در پایان نیز از مادر شهیدان تیموری و پوروش همدانی که به ترتیب سه و دو فرزند خویش را تقدیم انقلاب اسلامی نمودند، تجلیل شد.

وی برگزاری مراسم شب‌های خاطره را یکی از بهترین برنامه‌ها برای انتقال فرهنگ والای دفاع مقدس دانست و ابراز کرد: با این اقدام، نسل جوان با حقایق ناب، معارف ارزشمند دفاع مقدس و حماسه‌های عاشورایی رزمندگان در آن دوران آشنا می‌شوند.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس استان همدان خاطر نشان کرد: به جرأت می‌توان گفت هر شب بر تعداد مخاطبان افزوده می‌گردید به طوری که در آخرین شب این مراسم که بی‌نظیر‌ترین حضور را شاهد بودیم بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم همدان در مراسم حضور یافتند.

وی افزود: اقبال عمومی مردم به این مراسم نشان داد که مردم ما قدر‌شناس مجاهدت‌های رزمندگان بوده و به ویژه نسل نوجوان و جوان جامعه تشنه شنیدن حقایق دفاع مقدس هستند و این وظیفه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همدان را در برگزاری این گونه مراسم سنگین‌تر نمود.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس استان همدان در پایان از حضور پرشور مردم و مشارکت نیروهای مسلح مستقر در استان، سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت شعب بانک ملت استان در برگزاری مراسم شب‌های خاطره قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز