خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

رایگان شدن آب بهای مشترکان با مصرف کمتر از 5متر مکعب در ماه

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۲۱۰

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از رایگان شدن آب بهای مشترکان با مصرف کمتر از پنج متر مکعب در ماه در راستای اجرای طرح «آب امید» خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان سیدهادی حسینی بیدار امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اجرای «طرح آب امید» گفت: در راستای اعطای خدمات هرچه بیشتر و بهتر به مشترکین، اجرای طرح مذکور با شعار«آب رایگان مصرف کنید» در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت که پس از بررسی ابعاد مختلف طرح، دستور اجرای آن از ابتدای دی ماه سال جاری به تمامی استانهای کشور و از جمله استان همدان ابلاغ شد.

وی با توضیح اینکه براساس دستور این طرح و با توجه به اینکه الگوی مصرف آب به ازاء هر خانواده ماهیانه ۱۵ متر مکعب است، عنوان کرد: مشترکین بر اساس میزان مصرف به چهار دسته‌ کم مصرف، خوش مصرف، پرمصرف و بد مصرف دسته بندی شده‌اند.

حسینی بیدار افزود: در همین راستا و بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت نیرو، مشترکین کم مصرف با سطح مصرف ماهیانه زیر پنج متر مکعب در ماه مشمول مزایای آب رایگان می شوند.

وی افزود: مشترکین خوش مصرف با مصرف پنج تا ۱۵ متر مکعب در ماه، مشمول تعرفه عادی هستند که چنانچه این دسته از مشترکین نیز بتوانند سطح آب مصرفی خود را تا پنج متر مکعب در ماه کاهش دهند از مزایای آب رایگان بهره مند خواهند شد.

مشترکینی که سطح آب مصرفی آنها در طول ماه بین ۱۵ تا ۳۰ متر مکعب باشد به عنوان مشترکین پر مصرف تلقی شده و مشمول تعرفه مازاد بر الگو می شوند

وی همچنین با اشاره به اینکه مشترکینی که سطح آب مصرفی آنها در طول ماه بین ۱۵ تا ۳۰ متر مکعب باشد به عنوان مشترکین پر مصرف تلقی شده و مشمول تعرفه مازاد بر الگو می شوند، اظهارداشت: توصیه ما به این دسته از مشترکین رعایت الگوی مصرف است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل انجام شده از مصارف مشترکین خانگی استان در ۹ ماه گذشته، ۵۶ هزار و ۸۴۵ مشترک شهری معادل ۱۵.۸ درصد و ۱۹ هزار و ۹۸۴ مشترک روستایی معادل ۱۵.۴ درصد، در شمار مشترکین کم مصرف قرار داشته اند، گفت: این دسته به ترتیب ۱.۳ و ۱.۷ درصد از میزان آب مصرفی در بخش خانگی را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: همچنین ۱۳۱ هزار و ۱۱۸ مشترک شهری معادل ۳۶.۴ درصد از کل مشترکین و ۳۰ هزار و ۲۱۴ مشترک روستایی معادل ۲۳.۳ درصد از کل مشترکین در شمار مشترکین خوش مصرف بوده اند.

وی با بیان اینکه بر اساس تحلیل های انجام شده از مصرف ۹ ماه گذشته متاسفانه بخشی از مشترکین ما را مشترکین پرمصرف و بد مصرف تشکیل می دهند، عنوان کرد: ۱۴۰ هزار و ۱۳۹ مشترک شهری معادل ۳۸.۹ درصد و ۵۸ هزار و ۳۷۹ مشترک روستایی معادل ۴۵ درصد را مشترکین پر مصرف تشکیل می دهند.

حسینی بیدار با تاکید بر رعایت الگوی مصرف بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر ۳۱ هزار و ۸۲۳ مشترک معادل ۸.۸ درصد از جمعیت مشترکین شهری و ۲۱ هزار و ۲۶۸ مشترک معادل ۱۶.۴ درصد از مشترکین روستایی در شمار مشترکین بد مصرف قرار دارند که این دسته از مشترکین شهری و روستایی به ترتیب ۱۸.۷ درصد و ۳۲.۲ درصد از حجم تولید آب در بخش خانگی را مصرف می کنند.

حسینی بیدار با تاکید بر اینکه این طرح با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور اجرایی شده است؛ گفت: با اجرای این مصوبه هیت وزیران این اجازه را به شرکت‌های آب و فاضلاب داده اند که مشترکین کم مصرف تشویق و پر مصرف ها جریمه شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز