خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه ناحیه همدان:

یک هزار بسیجی استان همدان در طرح شهید سلیمانی مشارکت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۸۲۴

فرمانده سپاه ناحیه همدان از مشارکت یک هزار بسیجی در اجرای طرح شهید سلیمانی که با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و غربالگری خانه به خانه انجام می‌شود، خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان به نقل از روابط‌عمومی سپاه انصارالحسین (ع) همدان، سرهنگ علی بقایی اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر مقابله با همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا در قالب طرحی بنام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی منعقد شده که در این طرح نیروهای داوطلب بسیجی در قالب تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی در مراکز بهداشت حضور خواهند یافت و خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: هدف از این طرح سرعت بخشیدن به طرح غربالگری، اطلاع به موقع از مبتلایان به ویروس و راهنمایی آنها و جلوگیری از انتقال آن به افراد دیگر است.

فرمانده ناحیه همدان گفت: در این طرح به صورت مستقیم و غیر مستقیم یک هزار بسیجی مشارکت دارند و دوره آموزشی این تیم‌ها را به صورت گروه گروه در کانون بسیج همدان شروع شده و در روزهای آتی این افراد کار خود را شروع خواهند کرد.

بقایی افزود: وظیفه تیم‌های مراقبتی این است که در پایگاه‌های سلامت محلات روستاها حضور یافته و به صورت محله محوری نسبت به انجام غربالگری خانه به خانه و اقدامات مراقبتی و حمایتی انجام وظیفه کنند که تعداد تیم‌های سازماندهی شده در این قالب ۳۱۶ تیم با ترکیب نیروی داوطلب بسیجی، کارشناس بهداشت، سفیر سلامت و رابط سلامت است.

وی ادامه داد: همچنین ۹۰ تیم نظارتی نیز برای نظارت بر اماکن، اصناف سازماندهی شده‌اند که از روز شنبه به صورت عملیاتی در سطح شهرستان حضور خواهند یافت و بر حسن اجرا کار و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کسبه و بازار نظارت خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز