خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان شمالی در مراسم روز کارگر؛

رفع تبعیض‌ها در مشاغل مختلف زمانی محقق می‌شود که شرایط کارآفرینی توسعه یابد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۸۳۷

شرایط سخت کاری که کارگران با آن روبرو هستند، قابل درک است اما در شرایط کنونی همگی باید وضعیت سخت کارآفرینی را درک کنیم و بر جذب سرمایه گذاران برای توسعه کارآفرینی در استان اهتمام بورزیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: رفع تبعیض‌های شغلی برای کارگران زمانی محقق خواهد شد که شرایط کارآفرینی و اشتغال در استان رشد یافته باشد.

«علی اکبر پرویزی» در مراسم گردهمایی روز کارگر که در سالن علی دخت بجنورد یرگزار شد با تاکید براینکه ذات کار با زحمت، رنج و مشقت عجین است، اظهار داشت: در صورتیکه سرمایه گذاران به منظور کارآفرینی، در صحنه‌های اقتصادی حضور نداشته باشند، زمینه‌های رشد، پیشرفت و توسعه اقتصادی نیز فراهم نمی‌شود.

وی با تصریح بر این مطلب که در حال حاضر منابع دولتی، منابع مناسب و کافی برای کارآفرینی نخواهند بود، عنوان کرد: باید تلاش‌ها بر جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد فضاهای کارآفرینی معطوف شود و این در حالی است که در شرایط کنونی نیز کارآفرینی با ریسک پذیری روبرو است.

پرویزی در ادامه با اذعان بر اینکه در حال حاضر کارگران نیز با شرایط سخت کاری از جمله فقدان بیمه، فقدان امنیت شغلی، اعمال تبعیض‌ها به خصوص در انعقاد قرارداد‌هایشان روبرو هستند، بیان کرد: این شرایط سخت کاری که کارگران با آن روبرو هستند، قابل درک است اما در شرایط کنونی همگی باید وضعیت سخت کارآفرینی را درک کنیم و بر جذب سرمایه گذاران برای توسعه کارآفرینی در استان اهتمام بورزیم.

وی با یادآوری این مطلب که رفع تبعیض‌ها در مشاغل مختلف زمانی محقق می‌شود که شرایط کارآفرینی توسعه یافته باشد، افزود: در حال حاضر باید تمامی کارگران و کارآفرینان شرایط سخت کاری را با تمامی دغدغه‌هایش را درک کنند و بپذیرند.
استاندار خراسان شمالی همچنین جذب سرمایه گذاران برای استان در راستای آماده سازی فرصت‌های کارآفرینی را از مهم‌ترین اهداف تعریف شده سال جاری برای استان عنوان کرد و گفت: هم اکنون این مهم از سوی نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس و مسئولان اجرایی استان در حال پیگیری است.

وی افزود: با رشد فضای کسب و کار می‌توان نسبت به رفع تبعیض‌های شغلی در محیط‌های کار ورود پیدا کرد و این مشکلات را نیز رفع کرد.

پرویزی در خاتمه یادآور شد: طی سال‌های اخیر انحصار واردات برای عده‌ای خاص نیز موجب شد تا به فرصت‌های تولید و اشتغال در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و دامپروری کشور ضربه زده شود و نرخ بیکاری افزایش یابد همچنین خودکفایی در زمینه تولید محصولات استراتژیک محقق نشود، حال نمایندگان مردم در مجلس باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند و با اتخاذ تمهیدات صحیح، زمینه این انحصار طلبی‌ها را بگیرند.

وجود تبعیض در کارگاه‌ها دغدغه کارگران استان است

در ادامه، «فرهاد هدایتی» دبیر خانه کارگر خراسان شمالی نیز در این گردهمایی که به مناسب روز جهانی کارگر برگزار شده بود مهم‌ترین دغدغه جامعه کارگری استان را وجود تبعیض در کارگاه‌ها، نبود امنیت شغلی و عقد قراردادهای سفید امضاء عنوان کرد.

او ضمن قدردانی از عملکرد دولت تدبیر و امید در راستای کمتر کردن مشکلات کارگری از مدیریت ارشد استان حراسان شمالی در خواست کرد تا همچنان حامی قشر ضعیف جامعه بویژه کارگران باشند.

وی بابیان اینکه کارگران در روز کارگر در یک جمع مسالمت آمیز در یک فضای صمیمی کنار هم جمع می‌شوند و مسوولان ارشد استانی نیز در جمع آنها حضور دارند، گفت: با این همه امروز شاهد هستم که جای مدیر کل کار و تعاون استان که اتفاقا از اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر استان نیز هست به دلایل نامعلوم در جشن امروز خالی است، که این مسئله باعثایجاد فاصله میان جامعه کارگری با دولت می‌شود.

مسئولان نباید از غدغه‌های شغلی کارگران غافل باشند

همچنین در بخش دیگری از مراسم روز جهانی کارگر «علیرضا باغچقی» عضو کنفدراسیون جامعه کارگری خراسان شمالی اظهار داشت: واسطه‌گری و دلالی در کشور ثروتمند‌تر شده است، درحالیکه کارآفرینان و کارگران نیز با دغدغه‌هایشان دست و پنجه نرم می‌کنند.

او با قدردانی از حضور کارآفرینان در عرصه‌های تولید و اشتغال زایی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر کارآفرینی در پیچ و خم‌های اداری و سیستم‌های دولتی گم شده است.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌ها زمینه ساز جذب سرمایه گذاران خواهد بود که این مهم نیز باید با همت مسئولان اجرایی محقق شود.

باغچقی همچنین در خاتمه تاکید کرد: مسئولان نباید از تلاش‌های کارگران که در رونق بخشی فضای کسب و کار و تولید نقش آفرین هستند، غفلت کنند و نسبت به رفع دغدغه‌های شغلی و خواسته‌های منطقی آنان بی‌توجه باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز