خبرگزاری کار ایران

اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با صدور بیانیه‌ای هشدار داد:

وزارت بهداشت به ذخایر درمانی کارگران دست‌اندازی نکند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۸۱۰

«با توسعه طلبی‌های وزارت بهداشت مقابله خواهیم کرد / از مدیریت سازمان تأمین اجتماعی نسبت به ارائه خدمات درمانی مناسب، با کیفیت و در خور شأن کارگران و خصوصاً بازنشستگان اقدام کند تا اولاً شاهد انعقاد قراردادهای بیمه مکمل از سوی بازنشستگان و ثانیاً شاهد حرف و حدیث‌ها از طریق نهادهای مختلف مبنی بر ناکارآمد بودن درمان سازمان نباشیم.»

اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با صدور بیانیه‌ای به مناسبت هفته کارگر، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های پیشکسوتان جامعه کارگری را سازمان تأمین اجتماعی دانسته و تاکید کرده است: سازمان تأمین اجتماعی متعلق به کارگران و بیمه شدگان است که تمام سرمایه و دارائی‌های آن از جمله بانک رفاه، شرکتهای سرمایه گذاری و درمان آن با پول کارگران بنا نهاده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در بخشی از این بیانیه با اشاره به بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی آورده‌اند: مصرانه از دولت و مجلس و خصوصاً وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی می‌خواهیم در آنچه که مال دیگران است و سهمی ندارند دخالتی نداشته باشند و اعمال قدرت ننمایند.

متن کامل این بیانیه در ادامه می‌آید:

با سلام و درود فراوان به محضر منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) و درود بی‌کران به روان پاک شهدای انقلاب بالاخص شهدای جامعه مظلوم کارگری و امام شهدا، و سلام بر کارگران.

روز جهانی کارگر یادآور حماسه‌ها و رشادتهای بزرگ مردانی است که با نثار جان و مال و حتی آرزوهای خود برای تحقق اهداف کارگران تلاش کردند، آری تلاش کردند تا آنچه را که خود به آن‌ها نرسیدند نسل­های آینده به آن‌ها نائل آیند جانسپاری کردند تا یوغی که بر گردن آن‌ها نهاده شده است لااقل بر گردن نسل‌های آینده کارگران سنگینی نکند، راسخ و استوار ایستادند تا مافیای سرمایه داری بدانند که بدون توجه به کرامتهای انسانی در درازمدت توفیقی حاصل نخواهد شد، مردانه جنگیدند تا جهانیان به این باور برسند پیشرفتهای اقتصادی حاصل تلاش کارگران است و چرخهای اقتصاد بدرستی نخواهد چرخید مگر با معیار و ملاک قراردادن خواسته‌های بحق کارگران.

در ‌‌نهایت رسیدند به اهداف مقدسی چون داشتن تشکلات مستقل و پویای کارگری، کاهش و سامان دادن به ساعات کاری، جلوگیری از بهره کشی دیگران و برده داری و نیز کودکان کار، بهره‌مندی از حقوق حقه و هویت بخشیدن به نیروی کار و موارد متعدد دیگر که همه و همه در سایه تلاش‌ها و جانفشانی‌های آنان محقق گردید، درود خداوند بر آنان باد. اگر چه فاصله بسیار است تا رسیدن به اهداف کارگران ولی باید تلاش کرد. لذا اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ضمن تبریک هفته کارگر و روز جهانی کارگر به همه مسئولین محترم نظام و خصوصاً جامعه مظلوم کارگری ایران بر خود فرض می‌داند در مقام وظیفه مواردی را در قالب بیانیه عنوان نماید. باشد که مسئولین محترم و نهاد‌ها، سازمان‌ها و

وزارتخانه‌های مرتبط نسبت به رفع مشکلات کارگران و پیشکسوتان جامعه کارگری گامهای مؤثری بردارند. انشاا…

۱) اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری که خود برخاسته از بطن کارگران هستند و اهل و عیال و فرزندان خود را با درآمد کارگری بزرگ کرده‌اند بر این باور است که در شرایط فعلی مهم‌ترین اولویت دولت باید بحثاشتغال و ریشه کنی بیکاری باشد چه آنکه ایشان با دو مشکل عمده درگیرند اولی امرار معاش و پایین بودن درآمد و دومی بیکاری فرزندانشان، که این مسأله یکی از معضلات اساسی جامعه است. لذا انتظار داریم دولت، مجلس و همه نهاد‌ها باید در جهت رفع معضل اشتغال و توسعه کسب و کار و جلوگیری از انحلال کارخانجات و مراکز صنعتی توسط مافیای اقتصاد و احیاء شرکتهای منحل شده اقدام نمایند.

۲) یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های پیشکسوتان جامعه کارگری سازمان تأمین اجتماعی بعد از چند دهه کار و تلاش پایین بودن حقوق آن‌ها و عدم توجه به نیازهای ایشان با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی در این برهه از زندگی می‌باشد لذا از دولت و مجلس خصوصاً از وزارت کار و رفاه اجتماعی انتظار می‌رود نسبت به این مقوله مهم توجه جدی داشته باشند.

۳) از مدیریت سازمان تأمین اجتماعی مجدانه تقاضا داریم در جهت استقرار عدالت در مناسبات پرداخت حقوق بازنشستگان بر اساس نظام(آکچوئری) بیمه‌پردازی اقدام نماید تا هرکس به اندازه سنوات بیمه‌ای که پرداخت کرده است به‌‌ همان میزان نیز از مستمری بر اساس قانون برخوردار شود و ما بازنشستگان سازمان نیز به نوعی شاهد اجرای نظام همسان سازی در این بخش مظلوم می‌باشیم.

۴) سازمان تأمین اجتماعی همانگونه که بار‌ها اعلام کردیم متعلق به کارگران و بیمه شدگان است که تمام سرمایه و دارائی‌های آن از جمله بانک رفاه، شرکتهای سرمایه گذاری و درمان آن با پول کارگران بنا نهاده شده است و خوشبختانه و یا متأسفانه هیچکس در آن نقش قابل توجهی نداشته است جز دولت که او هم تا به الان نسبت به آنچه تعهد داشته و یا تعهد ایجاد کرده است متعهد نبوده و خود به سازمان بدهکار است. لذا مصرانه از دولت و مجلس و خصوصاً وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی می‌خواهیم در آنچه که مال دیگران است و سهمی ندارند دخالتی نداشته باشند و اعمال قدرت ننمایند گرچه در بحثدرمان همگانی تکلیف شده است که سازمان تأمین اجتماعی باید متعهد به اجرای سیاست‌ها باشد که ما هم می‌پذیریم ولی در‌‌ همان حدِ سیاستگزاری ولا غیر. بنابراین خود را ملزم دانسته و با توسعه طلبی‌های وزارت بهداشت مقابله خواهیم کرد.

۵) از مدیریت سازمان تأمین اجتماعی خصوصاً معاونت درمان، تقاضای جدی داریم نسبت به گسترش و ارائه خدمات درمانی مناسب، با کیفیت و در خور شأن کارگران و خصوصاً بازنشستگان اقدام نماید تا اولاً شاهد انعقاد قراردادهای بیمه مکمل از سوی بازنشستگان و ثانیاً شاهد حرف و حدیث‌های مختلف از طریق نهادهای مختلف مبنی بر ناکارآمد بودن درمان سازمان نباشیم تا هر روز بفکر ادغام آن باشند و بدانید که درمان یک امانتی است دست شما که باید در حفظ و ارتقای آن تلاش نمائید.

در پایان عزت و سربلندی جامعه کارگری، طول عمر رهبر معظم انقلاب اسلامی و توفیقات روزافزون دولت تدبیر و امید را از خدواند مسئلت داریم. والسلام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز