خبرگزاری کار ایران

ناظر گمرکات استان هرمزگان:

مناطق آزاد در حوزه تجارت و تولید نقش بسزایی دارند

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۷۰۲

ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی با بیان اینکه باید به مناطق آزاد با دید ویژه‌ای نگاه کرد، گفت: مناطق آزاد در حوزه تجارت و تولید نقش بسزایی دارند و گمرک باید به عنوان مرزبان اقتصادی شتاب دهنده‌ رونق اقتصادی در این مناطق باشد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، ابوالفضل اکبر پور در این مراسم، گمرک کیش را پیشانی گمرکات در رویه مسافری خواند و گفت: گمرک کیش از گذشته به عنوان‌گمرک نمونه در حوزه مسافری شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه باید مناطق آزاد مامنی برای تولید کنندگان باشد، گفت: تولید کنندگان در این شرایط به معنای واقعی جهاد می‌کنند.

اکبرپور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل گمرک کیش در ادامه افزود: وقتی تجار و تولیدکنندگان به خاطر مسایل و مشکلات ناشی از تحریم، با شیوه‌ها و طرق مختلفی مبادرت به واردات مواد اولیه از خارج از کشور می‌کنند تا چرخ تولید از حرکت باز نایستد به معنای واقعی در جهاد هستند و همین امر موجب آمار افتخار آمیزی شده که در چهارماهه اول سال ۹۹، ۱۲میلیون تن صادرات در مقابل ۳میلیون تن واردات از گمرکات استان هرمزگان صورت گرفته است و این یعنی نزدیک شدن به نقطه هدف که همان توقف واردات بی رویه است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان با بیان اینکه مرزنشینان و ساکنین جزایر مانند بسیجیان عمل می کنند،ادامه داد:  وقتی از مرزنشینان سخن می‌گوییم در واقع از بسیجیانی حرف می‌زنیم که امنیت را تضمین می‌کنند. چرا که افرادی که در مرزها و جزایر زندگی می‌کنند با تمام کمبودها و نقصان‌هایی که در پیش دارند سازگار هستند و در راه اعتلای میهن و نظام جمهوری اسلامی ایران سعی و تلاش می‌کنند.

در این مراسم عبداله کریمی به عنوان مدیرکل جدید گمرک کیش معرفی شد.

  مدیرکل گمرک شهید رجایی با بیان اینکه مهدی اقبالی مقدم مدیرکل سابق گمرک کیش از مدیران توانمند، نجیب و پاکدست است، تصریح کرد: اقبالی مقدم نام نیکی از خود بر جای گذاشت و تمام کیشوندان و مجموعه مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش از ایشان به خوبی یاد خواهند کرد و ایمان دارم وی در هر سمت و پستی که خدمت کند با قدرت و صلابت و همچنین مردمداری فعال خواهند بود.

وی همچنین از عبداله کریمی به عنوان مدیری شایسته یاد کرد و گفت: کریمی همچون اقبالی مدیری توانمند هستند که دارای سابقه‌ای درخشان هستند و بدون تردید گمرک کیش با وجود مدیرانی چون ایشان همچون گذشته نمونه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز