خبرگزاری کار ایران

در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میناب مطرح شد:

آب منطقه‌ای تمام توان خود را برای توسعه همه‌ جانبه میناب به کار خواهد گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۷۰۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با اشاره به پشتیبانی از واحدهای صنعتی و کشاورزی در شهرستان میناب گفت: مجموعه شرکت آب منطقه‌ای تمام توان خود را برای توسعه همه‌ جانبه میناب به کار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، هوشنگ ملایی صبح امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میناب که با حضور فرماندار میناب در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت استراتژیک شهرستان میناب برای استان هرمزگان، اظهار کرد: شهرستان میناب با دارا بودن بیش از 300 هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های بسیار مهم برای هرمزگان است که توسعه همه‌جانبه این شهرستان همواره در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان قرار داشت.

وی با ذکر این نکته که تاکنون اقدامات بزرگی در شهرستان میناب انجام شده است، عنوان کرد: باید تلاش شود که اقتصاد و اشتغال تنها در حوزه کشاورزی متمرکز نباشد و به سمت صنعت نیز سوق پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با بیان اینکه احداث واحدهای صنعتی جدید در میناب باعث تحقق توسعه پایدار و جهش تولید خواهد شد، ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان این آمادگی را دارد تا آب مورد نیاز هر فعالیت صنعتی که در آینده ایجاد می‌شود را تامین کند.

ملایی با اشاره به اهمیت سدها در مهار روان‌ آب‌ها و کاهش خسارات احتمالی ناشی از سیلاب، تصریح کرد: در حال تلاش برای آغاز عملیات اجرایی سد زرانی با استفاده از کمک بخش خصوصی هستیم که می‌تواند نقش مهمی در توسعه شهرستان میناب ایفا کند.

وی ابراز کرد: مطالعات انجام شده در دشت میناب نشان می‌دهد که سطح آب زیر زمینی این دشت حدود یک متر افزایش داشته است در حالیکه در سنوات گذشته بیش از نیم متر کاهش داشتیم. این امر بیلان مثبت 1.5 متری در دشت میناب را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان تشریح کرد: تصمیم‌داریم که در سال آینده 15 میلیون متر مکعب از آبی که در شهرستان میناب از منابع زیر زمینی تامین می‌شود را به سمت منابع سطحی و سدها سوق دهیم.

ملایی با بیان اینکه برای به دست آوردن آب با کیفیت هزینه‌های زیادی صرف شده است، اظهار کرد: واقعی‌سازی قیمت آب باید در دستور کار قرار گیرد. با توجه به اهمیت اقتصادی و استراتژیک آب، باید برای تولید محصولات با ارزش تلاش شود.

وی مطرح کرد: در برخی از شبکه‌های توزیع آب دشت میناب تا 30 درصد تلفات داریم در حالیکه تلفات در شبکه شمالی که طرح آبیاری تحت فشار اجرا شده است کمتر از یک درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با تاکید بر لزوم جذب اعتبارات از راه‌های مختلف، گفت: سهم اعتبارات دیده شده در حوزه کشاورزی شهرستان میناب با سهم این حوزه در اقتصاد و اشتغال متناسب نیست که باید برای تحقق این امر تلاش شود.

ملایی بیان کرد: تا پایان سال دو هزار و 500 هکتار شبکه مرکزی دشت میناب به سد وصل و از این طریق مشروب خواهند شد که باعث حذف هزینه پمپاژ و استخر می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش توان خود را برای بهبود ارائه خدمات به مردم نجیب میناب به کار خواهیم گرفت، عنوان کرد: کمیته‌ای متشکل از آب منطقه‌ای، جهادکشاورزی، فرمانداری میناب و انجمن صنفی کشاورزی هرمزگان برای توزیع هرچه بهتر آب در شهرستان میناب تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با اشاره به بند «و» تبصره هشت، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای از دهیارانی که آمادگی لایروبی رودخانه را به ازای برداشت مصالح از همان رودخانه دارند استقبال می‌کند و در این راستا تفاهم‌نامه و قراردادهایی را منعقد خواهد کرد.

ملایی احداث گلخانه را یکی راه‌های توسعه اشتغال دانست و تصریح کرد: برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در هرمزگان به خصوص شرق استان تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و تا حد امکان برای تحقق این امر همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی با ذکر اینکه باید کشت‌های اقتصادی در دستور کار کشاورزان قرار گیرد، ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی برای توسعه کشت‌های صیفی در  استان هرمزگان وجود دارد که باید برای توسعه آن‌ها تمرکز کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز