خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان:

بیشترین سهم پذیرش دانشجو در گروه‌های مدیریت،خدمات، اجتماعی و صنعت است

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۵۴۱

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان گفت: مراکز علمی کاربردی در سال ۹۸ در بیش از ۱۰۰ کد رشته اقدام به پذیرش دانشجو داشته است که بیشترین سهم پذیرش دانشجو مربوط به گروه مدیریت، خدمات، اجتماعی و صنعت بوده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، موسی جاودان در جمع خبرنگاران با تشریح ماموریت‌های این مرکز دانشگاهی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف اصلاح هرم شغلی و تربیت نیروی انسانی ماهر در سال ۱۳۷۰ تاسیس شده است.

وی افزود: این دانشگاه با توجه به رسالت خود مبنی بر آموزش و پژوهش در مرزهای فناوری، آماده کردن نیروی انسانی برای ورود به بازار کار، افزایش توان علمی و تخصصی شاغلین بخش های مختلف صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر کشاورزی و هم چنین به دلیل تفاوت ماهوی با آموزش های رایج دانشگاهی و بومی کردن دانش منطقه ای نسبت به طراحی و تدوین رشته های مورد نیاز جامعه اقدام می کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان در ادامه در خصوص برنامه‌های درسی تصریح کرد: در نظام آموزشی علمی کاربردی با توجه به نیاز مخاطبین (تقاضا در جامعه) طراحی و اجرای دوره ها به دو شکل امکان پذیر است.

وی ادامه داد: آموزش های رسمی که شامل اهداف کلان برای فراگیران است. این آموزش ها نظام یافته و در مراکز مجری شکل گرفته و به آموزشهای مقطع دار نیز معروف است و شامل کاردانی ناپیوسته علمی کاربردی(کاردانی فنی و کاردانی حرفه ای) و کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی (مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای) است و آموزش های تکمیلی بین سطوح تحصیلی که دوره های کوتاه مدت هستند که بین مقاطع تحصیلی آموزش عالی به منظور ارتقا بهره وری نیروی کار مطابق با فناوری های روز در شروع یا حین کار در محیط کارگاه یا مرکز آموزشی ارائه می شود. این آموزش ها در قالب پودمان ها و یا بسته های آموزشی طراحی و اجرا می شود و قابلیت تجمیع به دوره های رسمی عالی را دارند.

بازنگری برنامه های درسی مهم ترین فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی

جاودان تدوین و بازنگری برنامه های درسی رایکی از مهم ترین فعالیتهای دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و اظهار کرد: واحد استانی هرمزگان اهتمام ویژه ای را برای تحقق اهداف عالیه دانشگاه در این زمینه دارد.

کمیسیون برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را به منظور ایجاد هماهنگی، تعامل و برقراری ارتباط مستمر و موثر بین دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان و دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی و غیر دولتی مرتبط در استان به منظور شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های استانی آغاز کرده است.

تاکنون بیش از ۵۰ عنوان برنامه درسی کوتاه مدت به دبیرخانه این کمیسون پیشنهاد داده شده است و با توجه به تفویض اختیار صورت گرفته بیش از ۱۵ عنوان در این دبیرخانه مصوب شده و آماده اجرا است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اقدامات انجام شده این واحد دانشگاهی در حوزه تدوین و بازنگری برنامه های درسی، یاد آور شد: انجام فعالیت های نیازسنجی با توجه به برنامه های توسعه ای استان، سند آمایش سرزمینی تعامل و هماهنگی با دستگاه های اجرایی مستقر در سطح استان و تلاش برای وضع مشوق های قانونی و ترویجی به منظور حمایت از دانش آموختگان دانشگاه، ایجاد توازن بین رشته های در حال اجرا با نیاز واقعی بازار کار استان، نظارت بر حسن اجرای برنامه های درسی،شناسایی متخصصان خبره در حوزه مختلف شغلی برای تشکیل کمیته های تخصصی برنامه ریزی درسی و ایجاد بانک اطلاعاتی متخصصان و افراد توانمند در حوزه تدوین برنامه های درسی وهدایت و ارائه خدمات مشاوره ای و کارشناسی به سازمان ها و دستگاه های اجرایی و نهاد های متقاضی تدوین برنامه درسی انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز