خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان مطرح کرد:

پیشنهاد تمدید تعطیلی اماکن فرهنگی، هنری و سینمایی هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۲۹۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: پیشنهاد تمدید تعطیلی اماکن فرهنگی، هنری، سینمایی استان شامل سالن‌های سینما، تئاتر، موسیقی، نگارخانه‌ها و... داده شده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رضا کمالی زرکانی اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبنی بر بازگشایی اماکن فرهنگی؛ استان هرمزگان نیز در حال مهیاسازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی است.

وی افزود: اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر پیک این بیماری طی دو هفته آینده و لزوم ماندن مردم در  خانه، پیشنهاد تمدید تعطیلی اماکن فرهنگی به دستگاه‌های بالادستی داده‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد: از سوی دیگر نقش فرهنگ و هنر در تقویت روحیه جمعی و سلامت روانی جامعه و بالا بردن انگیزه زندگی بسیار مؤثر است و نباید در چنین شرایطی از آن مغفول ماند و در کنار این بیماری کم‌اهمیت جلوه داد.

کمالی زرکانی خاطرنشان کرد: از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا بخش فرهنگ و هنر مبادرت به ساخت بیش از صدها کلیپ آموزشی و ده‌ها برنامه و جشنواره در فضای مجازی کرد که در کشور به‌عنوان الگو و شاخص مطرح و موردتمجید و استفاده قرار گرفت.

وی بیان کرد: علیرغم ارائه پیشنهاد تعطیلی اماکن فرهنگی، هنری و سینمایی استان، مشغول آماده‌سازی این فضاها هستیم و مردم مطمئن باشند در صورت بازگشایی،  مشکلی از لحاظ بهداشتی وجود نخواهد داشت و با رعایت صددرصدی پروتکل‌های بهداشتی این اماکن بازگشایی خواهد شد و در این خصوص یک تیم نظارتی تشکیل‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پایان از همراهی و همکاری ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا و به‌ویژه فریدون همتی استاندار هرمزگان و توجه ویژه‌اش به حوزه فرهنگ و هنر تقدیر و تشکر کرد و افزود: نظرات عموم مردم و صلاح جامعه در این شرایط خاص در تصمیم‌گیری‌های بخش فرهنگ و هنر استان در نظر گرفته می‌شود و مردم مطمئن باشند مراکز فرهنگی هنری و به‌ویژه جامعه رسانه‌ای و هنرمندان در کنار آنها خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز