خبرگزاری کار ایران

در دیدار دریایی با رئیس دادگستری جاسک مطرح شد:

اقدامات شیلات در برخورد باصید غیر مجاز قابل تقدیر است/ شیلات جاسک نیازمند حمایت بیش از پیش مسئولان استانی و کشوری

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۹۱۵

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان به همراه سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات و فرمانده پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات استان ، رئیس شیلات بندر مرکزی و شهرستان جاسک با رئیس دادگستری شهرستان جاسک دیدار کردند.

به‌گزارش ایلنا از بندرعباس، سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان جاسک در حوزه شیلات، ارتقای بیش از پیش فعالیت های این شهرستان را نیازمند حمایت های بیش از پیش مسئولان خواند.

عبدالرسول دریایی با بیان اینکه صید و صیادی یک بازوی جهش تولید در شهرستان جاسک است، گفت: این شهرستان با برخورداری از حدود هزار فروند شناور صیادی بالغ بر پنج هزار نفر صیاد بهره مند است.

وی نقش شیلات در فعالیت های این شهرستان به ویژه در معشیت مردم را بسیار مهم خواند و از دادستان خواست تا در برخورد با صید غیر مجاز نگاه ویژه ای داشته باشد چرا که صید غیرمجاز و مخرب پیش از هرچیزی ذخایر ملی را نابود و معیشت صیادان را به خطر می اندازد.

دریایی تکثیر و پروش آبزیان به ویژه پرورش ماهی در قفس و تکثیر و پرورش میگو را ظرفیت ویژه ای برای تولید و اشتغال در شهرستان جاسک خواند و گفت: خوشبختانه دولت زیر ساخت های لازم را برای حضور‌ سرمایه گذاران بومی ایجاد کرده و امید است در آینده نزدیک شاهد ارتقای تولید آبزیان پرورشی در این شهرستان باشیم.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان مزارع پرورش میگو یکدار غربی و شرقی جاسک، مزارع پرورش میگو گاوبندی جاسک  مراکز تکثیر لارو میگو  ظرفیت های ویژه این شهرستان در پرروش ماهی در قفس، کارخانجات عمل آوری و بسته بندی، صید و صیادی، صیادی در آبهای دور و ... را بخش کوچکی از ظرفیت های شیلاتی این شهرستان خواند.

در ادامه رئیس دادگستری شهرستان جاسک ضمن تشکر از فعالیت های اخیر اداره کل شیلات جاسک به ویژه در حوزه برخورد با صید غیر مجاز، گفت: دادگستری شهرستان جاسک در برخورد با صید غیر محاز و مخرب در کنار اداره کل شیلات هرمزگان در دفاع از قانون، حق و عدل است.

علی مدرس حفظ ذخایر ارزشمند دریاها و حفاظت از محیط زیست را دغدغه همه جامع خواند و گفت: بدون شک با توجه به ظرفیت های شیلاتی جاسک،توان ،نیروی انسانی و امکانات اداره شیلات شهرستان جاسک کافی نبوده و باید این اداره از هر حیث تقویت شود که نکاه ویژه مسئولین استانی و‌کشور را طلب می کند.

 شهرستان جاسک با برخورداری از  نزدیک به بیست درصد تولیدات شیلاتی استان،جایگاه خوبی در فعالیت های شیلاتی استان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز