خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بندرعباس:

رعایت هنجارهای اجتماعی ریشه در حاکمیت نماز و توحید دارد

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۵۸۹

جلسه تلفیق کمیسیون فرهنگی اجتماعی، و برنامه ریزی و بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس با موضوع بررسی راهکارها جهت توسعه و تقویت فرهنگ نماز با دحضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد اعتمادی ریاست ستاد اقامه نماز استان هرمزگان و معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حجت الاسلام احمدعامری سیاهویی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهربندرعباس گفت: هرجا غالبا هنجارهای اجتماعی رعایت می شود ریشه درحاکمیت نماز وتوحید دارد.

حجت الاسلام عامری سیاهویی خاطرنشان کرد: هر فرد بی نماز کار و فعالیتش برکت نخواهد داشت، و کج روی های اجتماعی و تناقضات رفتاری وگفتاری انسان ها مربوط به آن جایی است که با نگاه سطحی به نماز خارج از دایره توحید قصد وطن نموده است.

وی بااشاره به اینکه نمازپاسخی به ندای درونی افراد است،بیان کرد: نماز واقعی انسان را به معراج میرساند و از خیانت به همنوعان و شهوت خودبرتربینی وتکبر درمقابل بندگان خدا پرهیز و کنترل می نماید.

حجت الاسلام عامری سیاهویی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به آیه نورانی《الذین ان مکناهم فی الارض اقامو الصلوه)) از قرآن کریم بیان کرد: وظیفه ورسالت خطیر حاکمیت اسلامی، اقامه، ترویج وتوسعه فرهنگ آسمانی نماز است.

وی  افزود: بیان مبارک امام امت رهبر معظم  انقلاب به اجلاس های سراسری نماز، آئین نامه ترویج و توسعه نماز بعنوان مصوبه هیات وزیران ومصوبات جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی با شعار "مسجدمحوری" ضمن ابلاغ آن به تمام دستگاه های اجرایی و فرهنگی برهمه اتمام حجت شده است تا این رسالت بزرگ الهی بر زمین نماند.

حجت الاسلام عامری سیاهویی با اشاره به مدیریت صحیح فرهنگی نماز تصریح کرد: محوریت این رسالت خطیر هم اکنون به دست  ستاد اقامه نماز سپرده شده است که دراین راستا شهرداری بندرعباس باحمایت شورای اسلامی، باتمام توان  و بهره مندی از امکانات موجود جهت همراهی و اقدام باستاد اقامه نماز نسبت به ترویج این فریضه مهم دریغ نخواهد کرد.

دراین جلسه مقرر شد سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و ستاد اقامه نماز طی جلسات آینده درخصوص برنامه ریزی و ترویج فرهنگ نماز با ایجاد تفاهمنامه نسبت به هدایت، حمایت و نظارت بیشتر بر شیوه های دعوت به نماز درحوزه های نرم افزاری وسخت افزاری در سطح شهر بندرعباس گام های مفیدی بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز