خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه آبزیان مطرح کرد:

موانع پیش روی تولید را از میان بردارید

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۱۴۴

رئیس اتحادیه آبزیان اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: موانع و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان را از میان بردارید و این قشر را از پیچ و خم های اداری و فرصت سوزی ها نجات دهید.

به گزارش ایلنا بندرعباس، مهرداد بازرگان در نشست کارشناسی شورای گفت وگو که با حضور معاون استاندار، نمایندگان دستگاه های دولتی و اعضا اتحادیه آبزیان همراه بود، اظهار کرد: امسال سال جهش تولید است اما در عمل تولیدکنندگان با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

وی با اشاره به اینکه فرصت سوزی برای فعال اقتصادی به قیمت از دست رفتن سرمایه و دلسردی تمام می‌شود، افزود: عدم هماهنگی دستگاه ها با یکدیگر، بروکراسی اداری و بسیاری از معضلات دیگر باعث شده که هرمزگان با توجه به ظرفیت های موجود خود نتواند آنطور که باید نیازهای  داخل و خارج از کشور در بخش آبزیان را تامین کنند.

بازرگان با بیان اینکه ویروس کرونا نیز تاثیرات فراوانی بر عرصه تولید گذاشته است، بیان کرد: چرخه تولید در هر شرایطی باید بچرخد و می توان با کنترل و پایش، تولید را در هر شرایطی رشد و توسعه داد.

رییس اتحادیه آبزیان تصریح کرد: با توجه به اینکه بازارهای اروپایی خواهان میگوی استان هرمزگان هستند و بازار برای فروش این محصول فراهم است اتحادیه آبزیان نیازمند همکاری و مساعدت مسئولان برای برداشتن موانع موجود در تولید این محصول است و ایجاد مزارع پرورش میگو بسیاری از جوانان جویای کار در استان را جذب بازار کار می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در نشست هم اندیشی با فعالان صنعت آبزی پروری استان عنوان کرد: تقویت و پشتیبانی از بخش آبزی پروری استان راهبرد مهم استانداری هرمزگان در سال جهش تولید است و در مسیر حمایت از فعالان واقعی این بخش از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

وی افزود: دغدغه مهم و اساسی کلیه دستگاههای اجرایی و نظارتی در هرمزگان رونق بخش های مختلف تولیدی به ویژه صنعت آبزی پروری است و در این راه آماده همکاری همجانبه با فعالان این بخش برای رفع مشکلات احتمالی هستند.

حیدری ارز آوری، اشتغال آفرینی و افزایش تولید را از مزیت های مهم صنعت آبزی پروری در هرمزگان عنوان کرد که که سبب اهمیت بیش از پیش این صنعت در اقتصاد ملی شده است.

وی تاکید کرد: از فعالان بخش آبزی پروری در هرمزگان با رفع موانع و مشکلات پیش روی آنها حمایت خواهد شد.

معاون استاندار هرمزگان ادامه داد: سازمان های تابعه وزارت جهاد کشاورزی در هرمزگان به ویژه اداره کل شیلات رسالت خطیری برای رفع مسائل و مشکلات صنعت آبزی پروری در هرمزگان با  انجام برنامه ریزی های عملیاتی دارند.

حیدری افزود: تدوین برنامه مدون و عملیاتی راهگشای حل بسیاری از مشکلات در صنعت آبزی پروری هرمزگان خواهد بود.

وی تصریح کرد: توسعه واحد‌های تولید و تکثیر میگو از نیازهای اساسی این صنعت جهت خودکفایی در تامین لارو میگو در هرمزگان است که رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران فعال در این بخش دست یابی به این مهم را سرعت می بخشد.

این مسوول یادآور شد: تکمیل زنجیره تولید آبزیان در هرمزگان موضوع مهمی است که باید در دستور کار فعالان این بخش و دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی نقش پر رنگی در توسعه صنعت آبزی پروری هرمزگان دارد که نیازمند سازماندهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز