خبرگزاری کار ایران

با هدف تشریح فعالیت ها صورت گرفت؛

دیدار رئیس و معاون پارک علم و فناوری هرمزگان با نماینده ولی‌فقیه در استان

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۷۵۸

رئیس و معاون پارک علم و فناوری هرمزگان با نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار کردند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علی فتی، رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در ابتدای این دیدار گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این پارک در سال گذشته و برنامه‌های در دست اقدام را در سطوح مختلف و همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده پارک علم و فناوری هرمزگان در مقابله با ویروس کرونا و تولید و توزیع الکل ضد عفونی کننده با قیمت دولتی در این پارک ارائه کرد.

وی همچنین از افتتاح کتابخانه تخصصی کارآفرینی در طبقه همکف برج فناوری هرمز خبر داد.

فتی با اشاره به حضور پر رنگ و مثمرثمر پارک‌های علم و فناوری در مقابله با کرونا گفت: پارک‌های علم و فناوری در پیشگیری و مقابله با کرونا واقعا روسفیدانه عمل کردند و جوانان این مرز و بوم نشان دادند که بهتر است عرصه در دست این جوانان باشد چراکه آنها روش‌های فناورانه، بی‌باکانه و جهادی‌تری را در مواجهه با موضوعات مختلف دارند.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری از هرکس که کاری علمی، فناورانه یا جدید دارد، حمایت خواهد کرد.

وی همچنین بهره‌مندی از حمایت‌های استانی را بزرگ‌ترین مولفه در رشد و پیشرفت یک پارک عنوان کرد و گفت: تجربه نشان می‌دهد پارک‌هایی که از لحاظ جانمایی در مراکز استان‌ها، بیشتر در مجاورت مردم استقرار یافته‌اند، در مدتی کوتاه مسیر رشد و توسعه خود را طی کرده و به موفقیت دست یافته‌اند. حتی دانشگاه هرمزگان و صنایع با حضور در پارک علم و فناوری هرمزگان و کاهش بعد مسافت دسترسی و ارتباط برای مردم را آسان‌تر از قبل کرده‌اند.

وی، بزرگ‌ترین معضل پارک هرمزگان را کمبود فضای کارگاهی و آزمایشگاهی برای شرکت‌های پارکی دانست و افزود: در گذشته طی مذاکراتی که با دستگاه‌های مختلف در شهر بندرعباس داشته‌ایم، به دنبال فراهم نمودن مکانی مناسب و درخور برای استقرار کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های شرکت های پارک علم و فناوری هرمزگان در داخل شهر هستیم. ما حتی به دنبال ایجاد یک منطقه فناوری در شهر بندرعباس هستیم.

حضرت آیت‌ا.. عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس هم در این دیدار فعالیت‌های انجام شده توسط پارک علم و فناوری هرمزگان را ستودنی دانست و بیان کرد: کلیه دستگاه‌ها، صنعت‌گران، و فعالان بخش‌های مختلف در استان باید بدانند که چنین مرکزی با ارائه حمایت‌های مختلف در استان هرمزگان در حال فعالیت است که می‌توانند با مراجعه به این مکان بسیاری از نیازهای خود را مرتفع و به کسب‌و‌کار خود توسعه دهند و علاوه بر این از ظرفیت نیروهای جوان و شرکت‌های دانش بنیان بیش از پیش استفاده کنند.

امام جمعه بندرعباس افزود: به طور قطع مردم استان هم با بدست آوردن شناخت کامل و مشاهده فعالیت‌ها و حمایت‌های انجام شده توسط این پارک، در آینده استقبال و مراجعه بیشتری از این مرکز خواهند داشت.

وی همچنین دستگاه‌های استانی را به همکاری و تعامل بیشتر با پارک علم و فناوری دعوت کرد و ضمن اشاره به استفاده بیشتر از ظرفیت های بخش خصوصی، گفت: من شخصا با ایمان و اعتقاد از این اتفاق بزرگ حمایت خواهم کرد.

در ادامه فتی، حمایت‌ها و فعالیت‌های نماینده ولی فقیه را در حوزه‌های علمی و اقتصادی قابل تقدیر دانست و آیت‌الله عبادی زاده در پایان با ارج نهادن به فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه پارک علم و فناوری هرمزگان در سال‌های اخیر، خواستار ادامه این راه و توسعه بیش از پیش فعالیت‌های پارک در حوزه علمی، فناوری و تکنولوژی در استان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز