خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضاییه در تماس با رئیس کل دادگستری هرمزگان:

 فساد و قاچاق چوب لای چرخ تولید است/ ضرورت مشارکت مردم در کشف و شناسایی شبکه‌های کلان قاچاق

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۱۳۷

رئیس قوه قضاییه صبح امروز در تماس ویدیو کنفرانس با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان مهمترین اولویت ها و برنامه های دستگاه قضایی استان به منظور تحقق شعار جهش تولید قرار گرفت و در این خصوص مواردی را مورد تأکید قرار داد. 

به گزارش ایلنا از بندرعباس،آیت‌الله رئیسی ، امروز سه‌شنبه- پنجم فروردین ماه - در جلسه با معاونان دستگاه قضا در تماس ویدیو کنفرانس با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان مهمترین اولویت ها و برنامه های دستگاه قضایی استان به منظور تحقق شعار جهش تولید قرار گرفت و در این خصوص مواردی را مورد تأکید قرار داد.

آیت الله رئیسی یکی از موانع جدی تولید را قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: قاچاق خنجری است که از پشت به تولید می‌خورد و تولیدکننده را مایوس می‌کند. به هر دستگاهی مراجعه کنیم و بپرسیم که مبارزه با قاچاق کالای شما چگونه بوده یک آماری ارائه می‌دهد و این آمار‌ها همه درست است. وقتی به آمار‌ها نگاه می‌کنیم می‌بینیم همه فعالیت کردند، ولی در بازار می‌بینیم کالای قاچاق به وفور پیدا می‌شود. این آمار‌ها غلط نیست؛ اما سئوال این است که آیا این آمار‌ها با هم جور در می‌آید؟ آنچه باید اتفاق بیفتد مبارزه با قاچاق سازمان یافته است که امر بسیار مهمی است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا، افزود: حتما لازمه مبارزه با قاچاق کالا این است که باید سامانه‌هایی به صورت هماهنگ در بخش‌های مختلف گمرکات، نظام پولی و بانکی، وزارت اقتصاد و دارایی و بخش‌های نظارتی فعال شود و این سامانه‌ها با هم لینک شود به نحوی که بتوان مرز‌ها و شرایط بازار را کنترل کرد.

رئیس شورای عالی قضایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته گزارش هایی در ارتباط با تولید در حوزه نساجی و لباس، داشتیم که تولیدکننده‌ها می‌گفتند اتفاقی افتاده که احساس می‌کنیم الان نسبت به تولید ما بیشتر توجه می‌شود، چون فیتیله قاچاق کالا پایین آمده است و کار ما بیشتر رونق پیدا می‌کند، در برخی کسب‌ها این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در هر کسبی این اتفاق بیفتد و صاحبان این حرفه اعلام کنند در حرفه ما اتفاق جدیدی افتاده است و احساس می‌کنیم تولید در این میدان بازار و رونق خود را دارد و جهش اتفاق افتاده است، این نشانه  موفقیت ما در مبارزه ما با قاچاق کالا است. اگر تولید کننده این احساس آرامش را نکند معلوم می‌شود که در این قضیه همچنان نیاز به کار است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌های مهم موفقیت در مبارزه با قاچاق کالا اعلام تولیدکنندگان و کارآفرینان دایر بر این است که امروز تولید ما بازار و خریدار و میدان دارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هرمزگان در خط مقدم مبارزه با قاچاق قرار دارد ، ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران در مبارزه با قاچاق کالا، تأکید کرد: باید امسال کار متفاوت صورت گیرد  و لینک شدن همه سامانه‌ها و فعال شدن بخش‌ها با یکدیگر به نحوی باید باشد که قاچاق برای قاچاقچی صرف نکند.

وی با تأکید بر لزوم اینکه مردم باید در کشف و شناسایی شبکه‌های کلان قاچاق مشارکت داشته باشند ابراز امیدواری کرد که بخش‌های قضایی و نظارتی و اجرایی، بر شناسایی همه ظرفیت‌ها و استفاده بهینه از آن‌ها در جهت تحقق شعار مهم سال همت داشته باشند.

علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز  با بیان اینکه ورود کالا‌های قاچاق و بدون پرداخت عوارض گمرکی توان رقابت را از کالا‌هایی که مشابه آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود گرفته است ضمن تأکید بر نگاه تخصصی به این حوزه افزود:با توجه به اهمیت موضوع، تمام پرونده‌های قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای و همچنین پرونده‌های مهم فساد مالی به‌صورت تخصصی و ویژه توسط  قضات مجرب در این مجتمع ویژه و تخصصی، رسیدگی شده و تا اجرای کامل احکام، مدیریت می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز