خبرگزاری کار ایران

زرکانی خبر داد:

برگزاری جشنواره موسیقی کیکنگ در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۴۸۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از برگزاری جشنواره موسیقی کیکنگ با هدف ایجاد نشاط و شادابی در جامعه خبرداد.

به گزارش‌ایلنا از بندرعباس، رضا کمالی زرکانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا هر دستگاه وظیفه ای برعهده دارد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این ایام با تولید و اجرای برنامه‌های شاد و مفرح می‌تواند باعث افزایش نشاط و شادابی مردم و تقویت روحیه عموم جامعه شود.

وی افزود: تصمیم گرفته ایم در این ایام با ابزار فرهنگ و هنر به مقابله با این بیماری برویم و بدون تردید روحیه بخشی به مردم و افزایش انگیزه ها می‌تواند و ما را در نابودی این بیماری کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان تصریح کرد: جشنواره موسیقی کیکنگ با همکاری انجمن موسیقی هرمزگان و هنرمندان این رشته از طریق فضای مجازی برگزار می شود و همه هنرمندان استان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

کمالی زرکانی با اشاره به اینکه  آثار باید به صورت فایل تصویری از طریق فضای مجازی به شماره تلفن‌های  ۰۹۳۵۶۹۹۶۵۸۳ یا ۰۹۱۷۵۴۹۸۹۹۱ ارسال شوند، اضافه کرد: هر هنرمند می تواند با سه اثر در این جشنواره شرکت کند و تعداد اعضا برای هر اجرا نباید بیشتر از یک نفر باشد.

وی به چگونگی داوری آثار پرداخت و افزود : در داوری مقدماتی 15 اثر برای مرحله نهایی انتخاب می شود و این آثار به صورت زنده از فضای مجازی پخش و داوری نهایی توسط بازدید کنندگان صورت می گیرد و به مقام های اول تا سوم علاوه بر تندیس و لوح تقدیر به ترتیب 20 میلیون ریال، مقام دوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 15میلیون ریال و مقام سوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و 10 میلیون ریال اهدا می شود.

گفتنی است ،این جشنواره به صورت تک نفره می باشد و آخرین مهلت ارسال آثار ۲۹ اسفندماه 1398 می باشد.

تمدید فراخوان نخستین جشنواره ملی"قصه های روستای من"

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: فراخوان شرکت در نخستین جشنواره ملی قصه گویی روستا و عشایر با عنوان «قصه های روستای من» تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده تمدید شد.

 رضا کمالی زرکانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیش از این آخرین مهلت ارسال آثار د نخستین جشنواره ملی قصه گویی روستا و عشایر تا 25 اسفند ماه جاری اعلام شده بود که باتوجه به شیوع بیماری کرونا و تاکید بر قرنطینه خانگی، این فراخوان تا نیمه فروردین 99 تمدید شد.

 وی با اشاره به شرایط سنی علاقه مندان جهت شرکت در این جشنواره، افزود:  سه رده سنی نوجوانان و جوانان(7 تا 18 سال)، بزرگسالان(18 تا 45 سال) و ریش سفیدان و گیس سفیدان(45 سال به بالا) می توانند در این رخداد شرکت کنند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، احیای فرهنگ و سنت های روستا و عشایر، کارآفرینی و تولیدات روستا و عشایر و هویت های فرهنگی و هنری روستا و عشایر را ازجمله موضوعات نخستین جشنواره ملی قصه گویی روستا و عشایر با عنوان « قصه های روستای من » برشمرد.

 وی به تشریح بخش های مختلف جشنواره پرداخت و از « قصه گویی سنتی » به عنوان یکی از این بخش ها یاد کرد و افزود: در این بخش براساس قصه گویی ایرانی بدون ابزار و وسایل و به صورت انفرادی اجرا می شود.

 کمالی زرکانی در بخش « قصه گویی تجربی و نوین » نیز تجربه های جدید برای انتقال مفهوم و جذب مخاطب با استفاده از ابزار و امکانات در قصه(مانند تصویر، گفتگو، وسایل به صورت خلاقانه استفاده شود).

 وی اضافه کرد: در بخش ویژه نیز دو موضوع « مسجد روستای ما » ویژه ائمه جماعات، اعضا کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و « قصه های دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم » با محوریت شهدا، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و خانواده معظم ایشان و با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آمده است.

 این مقام مسئول گفت: آیین اختتامیه این جشنواره قرار است اواخر فروردین ماه سال آینده در کانون فرهنگی هنری انصارالحجه(عج) روستای شمیل شهرستان بندرعباس برگزار شود اما چنانچه موضوع شیوع بیماری کرونا همچنان تا آن زمان ادامه داشته باشد، این آیین به زمان دیگری موکول خواهد شد.

 کمالی زرکانی افزود: علاقه مندان تا پایان مهلت اعلام شده می توانند از طریق واتس آپ، گپ و سروش به شماره 09176476165و پست الکترونیکی ghese.rosta@gmail.com  ارسال کنند.

 وی اضافه کرد: علاقه مندان قصه و قصه گویی برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نخستین جشنواره ملی قصه گویی روستا و عشایر با عنوان « قصه های روستای من » می توانند با شماره تلفن 07633446131 تماس بگیرند و یا به آدرس بندرعباس، بلوار پاسداران، کوچه دلاوران 1، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مراجعه کنند.

ارسال 97 اثر به بخش استانی و 24 اثر به بخش ملی جشنواره فیلم اردی بهشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به تشریح آخرین جزئیات دهمین دوره جشنواره فیلم اردی بهشت پرداخت.

رضا کمالی زرکانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: تعداد آثار رسیده به بخش استانی دهمین جشنواره فیلم اردی بهشت ۹۷ اثر شامل ۴۹ فیلم داستانی، ۳۱ فیلم مستند، ۱۱ پویانمایی و ۶ فیلم تجربی است

وی با اینکه این ۹۷ اثر  از ۵۸ فیلم‌ساز شامل ۴۴ مرد و ۱۴ زن است، تصریح کرد: خوشبختانه شاهد استقبال مناسبی از سوی فیلم‌سازان استان هرمزگان بوده‌ایم به‌گونه‌ای که بالاترین آمار آثار رسیده در تمام ادوار گذشته بخش استانی جشنواره اردی بهشت مربوط به این دوره است.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش از این دوره‌های پنجم و هفتم با دریافت ۵۳ اثر بیشترین تعداد آثار رسیده در این بخش را دریافت کرده بودند.

کمالی زرکانی در خصوص بخش ملی جشنواره فیلم اردی بهشت که با موضوع خلیج‌فارس برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در بخش ملی نیز ۲۴ اثر دریافت شده که شامل ۱۲ فیلم از هرمزگان، ۸ فیلم از بوشهر، ۳ فیلم از خوزستان و یک فیلم از تهران است.

وی ادامه داد: مدیریت اجرایی جشنواره بر عهده مصیب داوری مدیرعامل انجمن سینماگران استان هرمزگان و مدیریت آموزش جشنواره بر عهده فروزان کهوری نژاد مدیر انجمن سینما جوان هرمزگان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری مجدد جشنواره فیلم اردی بهشت پس از شش سال نویدبخش روزهای خوبی برای سینما هرمزگان و فیلم‌سازان باشد تا بتوانیم بار دیگر شاهد ظهور و پدید آمدن استعدادهای هنر هفتم از هرمزگان در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز