خبرگزاری کار ایران

شکاری خبر داد:

اجرای عملیات آبخیزداری درحوزه آبخیز باینوج از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۴۷۴

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباد از اجرای عملیات آبخیزداری (خشکه چین) از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال 1398 از هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، ایوب شکاری گفت: اجرای عملیات آبخیزداری خشکه چین با مشارکت جوامع محلی ، همیاران طبیعت و همکاران در حوزه آبخیز باینوج از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال 1398 در آخرین روز از هفته منابع طبیعی در این شهرستان برگزار شد.

پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی عملیات آبخیزداری حوزه برنطین از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی عملیات آبخیزداری حوزه برنطین شهرستان رودان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

حسن محسنی زاده گفت: این سازه با هدف کنترل سیل و رسوب خاک، تغذیه آبخوان و تامین آب شرب دام در منطقه برنطین، رودان اجرا می شود و از پیشرفت خوبی برخوردار است .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان افزود: سازه مذکور دارای ۷ متر ارتفاع، ۳۰  متر طول و با هزینه ۳۵۰ میلیون تومان پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال اجراست .

محسنی زاده خاطر نشان کرد: با توجه ارائه درخواست های متعدد اهالی منطقه احداث این بند ملاتی در دستور کار قرار گرفته و این بند در بالا دست اراضی کشاورزی و باغی منطقه واقع شده است که احداث آن موجب تقویت سفره های آب زیر زمینی و تقویت چاهای منطقه است.

پایان عملیات آبخیزداری حوزه بادافشان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان از پایان عملیات آبخیزداری حوزه بادافشان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.  

حسین محسنی زاده گفت: انجام فعالیت های آبخیزداری و احداث سازه های سنگی ملاتی علاوه بر کاهش سیلاب و کنترل رواناب در تقویت ذخیره آب های زیرزمینی هم تاثیرگذار است.  

وی افزود : سازه سنگی ملاتی بادافشان با اعتبار ۱۷۷ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با هدف حفاظت خاک و کنترل و کاهش رسوب‌زدایی حوزه‌های آبخیز، اصلاح کاربری اراضی و افزایش درآمد بهره‌برداران احداث شده است . 

محسنی زاده با بیان این که شهرستان رودان همواره با سیلاب‌های زیادی در حوزه های مختلف مواجه بوده است، گفت: در جهت کاهش خسارات سیل در مناطق مختلف نیازمند تداوم انجام مطالعات و سپس اجرای پروژه های آبخیزداری و کنترل سیل در این حوزه ها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز