خبرگزاری کار ایران

دهقانی خبر داد:

تاکنون بیش از 41 میلیارد ریال در صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی سرمایه گذاری شده است

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۱۶۹

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به تشریح گزارش عملکرد صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در راستای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عرصه منابع طبیعی پرداخت .

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حجت دهقانی گفت: اصلی‌ترین ویژگی صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی غیر دولتی بودن آنهاست زیرا سهم مشارکت دولت در آنها حداکثر 49 درصد و سهم تولیدکنندگان حداقل 51 درصد است.

وی بیان کرد: این صندوق با عضویت 34 شرکت تعاونی فراگیر منابع طبیعی و با سرمایه بالغ بر 41 میلیارد و 543 میلیون ریال با هدف توانمند سازی و حمایت از فعالان غیر دولتی بخش منابع طبیعی و آبخیزداری به ویژه مرتعداران و کمک به گسترش اشتغال و بهبود معیشت آنها تاسیس شده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان افزود: این صندوق تاکنون موفق به پرداخت 35 میلیارد و 793 میلیون ریال تسهیلات در بخش های آبخیز داری ، خرید نهاده های دامی ، بیابان زدایی ، ایجاد کارگاه خوراک دام ، تولید نهال و طبیعت گردی شد .

دهقانی ادامه داد: در این جلسه خواستار کمک های فنی اعتباری به استناد ماده 31 قانون برنامه ششم توسعه کشور در خصوص مجوز دولت برای کمک به صندوق های بخش کشاورزی و پیگیر افزایش سرمایه سهم دولت در صندوق به منظور افزایش توان صندوق برای پرداخت بیشتر تسهیلات به سهامداران از کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان شد.

کارکنان منابع طبیعی سربازان حفاظت از انفال و عرصه های طبیعی هستند

امام جمعه بندرعباس گفت: کارکنان منابع طبیعی سربازان حفاظت از انفال و عرصه های طبیعی هستند

نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: کارکنان منابع طبیعی رسالت خطیر و حساسی را برعهده دارند و به نوعی سربازان حفاظت از انفال هستند.

امام جمعه بندرعباس گفت: بهتراست که نهال کاری برای  مردم همگانی شود در شهر ها و روستاها و نقاطی که بحرانی است درختکاری بشود تا علاوه بر زیبایی موجب طراوات و شادابی جامعه هم شود.

امید ذاکری مدیرکل در دیدار با امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: منابع طبیعی دو رسالت مهم حفاظت از انفال و اراضی ملی  و احیا وتوسعه پوشش گیاهی را بعهده دارد.

وی ادامه داد: سربازان انفال و حفاظت از انفال در منابع طبیعی تلاش می کنند علی رغم مشکلاتی که وجود دارد، سازمان جنگلها با شعار حفاظت، توسعه واحیا از منابع طبیعی کار خود را می کنند وظایف ما در دو قسمت حفاظت از انفال و مبارزه با زمین خواری وکوه ودریاخواری ودوم احیاء و توسعه وبهره برداری پایدار است.

 ذاکری بیان کرد: کارحفاظت با حضوریگان در حال انجام وبا سواستفاده کنندگان از انفال با جدیت و قاطعیت برخورد می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان افزود:  سعی کرده ایم پرونده های تصرفات را به حداقل برسانیم تا جایی که  هزینه ای برای دولت نداشته باشد .

وی بیان کرد: در بحث پیشگیری طی چهارسال، شش هزار هکتار پیشگیری از تصرفات از طریق سامانه 1504 یا گزارشات مردمی وگشت های حفاظتی اداره کل  انجام شده است.

ذاکری با بیان اینکه نقشه مناطق بحرانی تهیه شده و میزان تصرفات به حداقل رسیده است گفت: تلاش کرده ایم  آبروی نظام را حفظ کرده و علیرغم کمبود نیرو میزان تصرفات را به حداقل ممکن رسانده ایم.

وی افزود: در حال حاضر 8500سازه ابخیزداری در استان است که به نوعی پدافند غیرعامل در بحث تامین اب مردم می باشد.

درادامه جعفری تختی معاون ابخیزداری هم با اشاره به اعتبارات صندوق توسعه در بحث ابخیزداری افزود: با احداث سازه ها به نوعی حفاظت اب و خاک در هرمزگان صورت گرفته و علاوه بر اثربخشی و تقویت پوشش گیاهی موجب رضایتمندی مردم هم شده است .

معاون برنامه ریزی و توسعه اداره کل منابع طبیعی هرمزگان با اشاره به مباحث فرهنگی گفت:  اداره کل منابع طبیعی برای چنین سال پیاپی دربحث نماز مقام برتر  کسب نموده و مورد تقدیر قرارگرفته در جشنواره شهید رجایی هم طی چهار سال واندی افتخارات و رتبه های برتری را کسب کرده ایم.

مدبرافزود: معتقدیم انفال زیر نظر مقام ولی فقیه است وبا اجازه ای که در حفظ و صیانت از عرصه های طبیعی داده شده  رسالت خود را به جد دنبال می کنیم ، با  پیروی از منویات رهبری که با انفال هم ارتباط دارد تلاش می کنیم در مجموعه منابع طبیعی بیش از پیش رسالت خودرا پیش ببریم.

ثبت نام130نفرهمیاران طبیعت دانش آموزی از طریق سامانه همیار طبیعت در شهرستان قشم‎

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان قشم از ثبت نام 130نفرهمیاران طبیعت دانش آموزی از طریق سامانه همیار طبیعت خبرداد.

محمودی زاده گفت: با راه اندازی سامانه همیار طبیعت تمامی اطلاعات همیاران طبیعت در این سامانه ثبت می گردد  و آموزش های لازم به آنها داده می شود و در راستای حفاظت و نگهداری از عرصه های منابع طبیعی وآبخیزداری ،سامانه همیار طبیعت جهت مشارکت حداکثری همه اقشار جامعه راه اندازی گریده است و در همین راستا همیاران طبیعت دانش آموزی در این سامانه ثبت نام شدند .

وی افزود: همه بهره برداران حوزه های آبخیز ،حافظان طبیعت ،ذینفعان و همیاران طبیعت دانش آموزی با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.frw.ir میتوانند برای ثبت نام و دریافت کارت همیار طبیعت اقدام نمایندو یا مراجعه به اداره منابع طبیعی در هر شهرستان برای ثبت نام کارت همیار طبیعت اقدام نمایند.

کنترل و نظارت بر سواحل و حریم 60 متری درشهرستان قشم‎

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم ازکنترل و نظارت بر سواحل و حریم 60 متری در این شهرستان خبر داد.

 محمودی زاده گفت :بازدید کارشناس این  اداره ازکنترل و نظارت بر سواحل و حریم 60 متری در سواحل مسن را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود : طبق قانون حفظ اراضی ساحلی 60 متر پس از بالاترین مد آب دریا، حریم ساحل شناخته شده و هرگونه ساخت و ساز ماندگار در آن خلاف می باشد.

پیشرفت 90 درصدی پروژه عملیات مکانیکی حوزه حجت آباد از محل اعتبارات استانی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از پیشرفت 90 درصدی پروژه عملیات مکانیکی حوزه حجت آباد این شهرستان از محل اعتبارات استانی خبر داد .

خسرو بهرامی نژاد گفت:  این پروژه از محل اعتبارات استانی در منطقه حجت آباد و در فاصله 80 کیلومتری از مرکز شهرستان در بخش توکهور - هشتبندی واقع شده است  .

وی افزود: این سازه آبخیزداری در کنترل و مهار سیل رودخانه حجت آباد  تاثیربسزایی دارد و می تواند سبب تقویت آبخوانها، سفرههای زیرزمینی و چاه های کشاورزی پایین دست شود.

بهرامی نژاد خاطر نشان کرد: این سازه دارای 5.5 متر ارتفاع ، 4 متر ارتفاع مفید، 28 متر طول تاج و همچنین دارای 120 هکتار مساحت  حوزه آبخیز با توان ذخیره آب به حجم بیش از 190000 مترمکعب در سال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز