خبرگزاری کار ایران

مدیرتعاون روستایی هرمزگان:

تعاونی های روستایی منشا عدالت اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۳۹۱

مدیرتعاون روستایی هرمزگان گفت: تعاونی ها مظهر اعتماد مردم و منشا عدالت اجتماعی بوده و در صورت بها دادن به آنها می‌توان به راحتی به دروازه‌های توسعه و عدالت اجتماعی دست یافت.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سیروس اسدپور در دیدار با امام جمعه بندرعباس گزارشی از وضعیت شبکه تعاون روستایی هرمزگان ارائه و اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی منحصرا ویژه جامعه مولد روستایی راه اندازی شده و تنها سازمانی است که در قالب اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی افزود: در حال حاضر حدود 140 تشکل تعاون روستایی شامل شرکت های تعاونی روستایی، تعاونی تولید، زنان روستایی، کشاورزی و صنف و خبرگان و شرکت های سهامی زراعی با 130 هزار نفر عضو و بالغ بر 40 میلیارد ریال سرمایه در بخش تولید روستایی زیر نظر این سازمان فعالیت می کنند.

اسدپور با اشاره به اینکه با کمتر از 50 درصد نیروی کار راندمان بسیار خوبی داریم تصریح کرد: از 13شهرستان فقط در 5 شهرستان نمایندگی یا اداره داریم و برخی از ادارات 2 تا 3 شهرستان تحت پوشش دارند.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان شبکه ای بودن این سازمان را یکی از ظرفیت مهم تعاون روستایی دانست و افزود: این ظرفیت در مواقعی که فروش برخی محصولات کشاورزی با افت قیمت مواجه شده و یا در توزیع برخی کالاهای اساسی بسیار حائز اهمیت است.

وی تعاونی های روستایی را منشا عدالت اجتماعی دانست و افزود: تعاونی ها مظهر اعتماد مردم هستند اگر به تعاونی ها فرصت داده شود سود و سرمایه بین افراد زیادی تقسیم می شود.

اسدپور در پایان کمبود نقدینگی جهت خرید کالاهای اساسی و نهاده ها و محصولات کشاورزی، کمبود نیروی انسانی متخصص، موازی کاری برخی تشکل ها با تعاونی روستایی و محدودیت خاصی جهت اخذ تسهیلات از جمله مشکلات شبکه تعاون روستایی دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز