خبرگزاری کار ایران

بهرامی نژاد خبر داد:

افتتاح و بهره برداری از سد زیرزمینی هنج در بخش سندرک میناب

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۴۸۱

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از افتتاح و بهره برداری از سد زیرزمینی هنج از توابع بخش سندرک میناب در هشتمین روز از دهه فجر خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، خسرو بهرامی نژاد گفت: بدلیل نیاز روز افزون به آب و عدم دسترسی به منابع تامین کننده آن، احداث سدهای زیر زمینی می‌تواند یکی از گزینه های مطلوب باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه با توجه به هزینه پایین، روش ساخت آسان، ذخیره آب بهداشتی، عدم کاهش آب به علت تبخیر سطحی و نزدیکتر بودن سد به محل مصرف از مزایای سدهای زیرزمینی است، افزود : با توجه به آب وهوای خشک و نیمه خشک ایران می تواند یک روش مقرون به صرفه و ساده می تواند استفاده از آب های زیرزمینی از طریق احداث اینگونه سدها باشد.

این پروژه با اعتباری 3300 میلیونی ریال از محل اعتبارات استانی در منطقه هنج اجرا که در هشتمین روز از ایام الله دهه فجر با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و اهالی منطقه در بخش سندرک افتتاح و به بهره برداری رسید.

بهرامی نژاد هدف از اجرای این پروژه را مدیریت و بهره برداری از جریانات آب های زیر سطحی به منظور استحصال آب پایدار و انتقال آن تا اراضی مزروعی روستای هنج در راستای تامین آب شرب و کشاورزی و همچنین توسعه سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی در نتیجه کمک به ایجاد اشتغال در این مناطق عنوان کرد.

تعیین و معرفی دهیار نمونه در زمینه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان بندرلنگه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه از تعیین و معرفی دهیار نمونه در زمینه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان خبر داد .

سیامک آرمان گفت: به منظور تشویق  دهیاری‌ها به سوی جلب مشارکت عمومی، فرهنگ سازی و آموزش برای حفظ و احیای منابع طبیعی از دهیار برتر در زمینه حفاظت از منابع طبیعی تقدیر بعمل خواهد آمد.

آرمان افزود : اداره  منابع طبیعی  به عنوان متولی اصلی حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری صحیح و اصولی از منابع‌طبیعی می باشد ،  اما به علت پراکندگی و وسعت زیاد عرصه‌های مرتعی، جنگلی و بیابانی به تنهایی قادر به انجام چنین رسالت بزرگی نیست و حفاظت از این عرصه‌ها را بدون مشارکت مردم امری محال و غیر ممکن می‌داند. لذا به جهت ارتباط مستمر  و نزدیک دهیاران  با اهالی روستا نیازمند کمک دهیاران می باشیم.

پیشرفت فیزیکی  85 درصدی پروژه مدیریت رواناب ( بند بندسار خاکی ) منطقه چاه مسلم و نخل یوسف بندرلنگه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه  از پیشرفت فیزیکی  پروژه مدیریت رواناب ( بند بندسار خاکی ) منطقه چاه مسلم و نخل یوسف بندرلنگه خبر داد.

سیامک آرمان گفت:  عملیات اجرایی این پروژه شامل احداث بند های خاکی با عرض ( پایین 9  متر وبالا 3 متر)  ، طول 230 متر و ارتفاع 1.2 متر  که بصورت عمود بر آبراهه ها می باشد که تا کنون 85 درصد عملیات اجرا  شده است.

وی هدف از اجرای این سازه ها  را تغذیه سفره های آب زیرزمینی، کنترل سیل ، جلوگیری ازهدررفت آب و فرسایش خاک و مقابله با پیامد های ناشی از سیل وخشکسالی دانست.

طرح مبارزه با آفت تشی ( سیخور ) در شهرستان حاجی آباد آغاز شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباد از مبارزه با آفت تشی ( سیخور ) خبر داد .

ایوب شکاری گفت: به علت بروز خشکسالیهای متوالی آفات و بیماریهای درختان جنگلی از نوع بنه در مراتع چاه انجیر و چاه نار پلنگی شهرستان حاجی آباد مورد حمله جانور تشی ( سیخور ) قرار میگیرد که در همین راستا برنامه های پیشگیرانه مقابله با این آفت از طریق فنس کشی اطراف تنه درختان بنه صورت می گیرد .

لازم به ذکر است، پیشگیری و مبارزه از آفت تشی ( سیخور ) در 50 هکتار از عرصه های جنگلی مراتع ذکر شده صورت می گیرد.

توقف عملیات از اراضی روستای معدنوئیه در شهرستان حاجی آباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباد از پیشگیری از تصرفات و متوقف شدن عملیات منطقه معدنوئیه در این شهرستان خبر داد .

ایوب شکاری گفت: این اراضی توسط نیروهای یگان اداره به استناد تبصره ماده 55 پس از تفهیم متصرف از ملی بودن اراضی عملیات در اول کار متوقف شد و دستگاه از زمین مورد نظر خارج شد .

شکاری افزود : این اداره به منظور حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و انفال و مبارزه با زمین‌خواری به طور شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مبنی بر تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درختان جنگلی و بوته‌های مرتعی، آتش سوزی و غیره از طریق شماره 1504 کد امداد جنگل و مرتع می‌باشد.

رفع تصرف اراضی ملی عباس آباد سرنی شهرستان حاجی آباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباد از رفع تصرف اراضی ملی عباس آباد سرنی در این شهرستان خبر داد .

ایوب شکاری گفت: توسط ماموران یگان حفاظت اداره شهرستان 1968 متر مربع از اراضی تصرفی به بیت‌المال بازگردانده شد.

شکاری با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا و کشت در اراضی ملی می‌کنند، بیان کرد : ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان با آمادگی کامل با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و تخریب عرصه‌های مرتعی و جنگلی به صورت قاطع برخورد کرده و حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی در صورت مشاهده هرگونه تخریب و دخل و تصرف در اراضی ملی مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان 1504 مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان به‌صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند .

توزیع و کشت نهال رایگان در شهرستان قشم به مناسبت دهه فجر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم ازتوزیع و کشت نهال رایگان  به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در قالب اجرای برنامه های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر در شهر طبل خبر داد.

محمودی زاده گفت: در این مراسم با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و حضور  جمعی از مسولین و  دانش آموزان و جمعی از مردم دوست دار طبیعت در شهر طبل تعداد زیادی نهال غرس و همچنین بین مردم توزیع شد.

محمودی زاده  ضمن خوش آمدگویی و تشکر و قدردانی از حاضرین ، غرس نهال را آیین پیامبران و ائمه معصومین دانست و بعنوان حافظ منابع طبیعی از همگان خواست تا قدردان این موهبت الهی بوده و با توجه به اقلیم منطقه جهت توسعه این امر مهم کوشا باشیم.

اجرای عملیات آبخیزداری از نوع خشکه چین در سد بند ناخدا در شهر طبل به مناسبت دهه فجر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم از اجرای عملیات آبخیزداری از نوع خشکه چین در سد بند ناخدا در شهر طبل به مناسبت دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

اکبر محمودی زاده گفت: اجرای عملیات آبخیزداری از نوع خشکه چین در سد بند ناخدا در شهر طبل به مناسبت دهه فجر  با مشارکت فعال کارکنان منابع طبیعی،مدیریت جهاد کشاورزی،مدیران ادارات، دهیاران، جوامع محلی و همیاران طبیعت دانش آموزی، محافظین افتخاری منابع طبیعی انجام شد.

وی افزود: اجرای عملیات آبخیزداری از نوع خشکه چین با مشارکت اقشار مختلف مردم در سد بند ناخدا در شهر طبل انجام شد و با احداث این سد های خشکه چین ،مدیریت رواناب باعث کنترل سیل و بهره برداری از سیلاب وجلوگیری از فرسایش خاک و واحیا پوشش گیاهان  اجرا گردید.

 محمودی زاده هدف از اجرای این طرح را نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری و آشنایی مردم با نحوه حفاظت خاک و فعالیت های آبخیزداری در عرصه های منابع طبیعی دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز