خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان:

واحدهای تولیدی بخش کشاورزی اشتغالزایی خوبی برای روستاییان ایجاد کرده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۰۶۰

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه واحدهای کشاورزی یک زنجیره در تولید را تشکیل داده اند، گفت: واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان هرمزگان اشتغالزایی خوبی برای روستاییان ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، علی باقرزاده همائی در حاشیه بهره برداری از گلخانه 3 هکتاری تولید محصولات گلخانه ای در حاجی‌آباد با اشاره به اینکه اکثریت کشت در استان هرمزگان کشت سبزی و صیفی است، اظهار کرد: برنامه این سازمان برای توسعه کشت‌های فضای بسته، تولید صیفی و سبزی به صورت کامل در محیط بسته بوده که طی برنامه 10 ساله سطحی معادل 5 هزار هکتار از اراضی استان به گلخانه مبدل می شوند.

وی با بیان اینکه شهرستانها از کشت های گلخانه ای به خوبی استقبال کردند، افزود: این افزایش سطح در محیط‌های گلخانه‌ای، تولید را نیز افزایش داده که نیاز به زیرساخت‌هایی داشته و کارهای خوبی نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جدید برنامه کشت گلخانه ای 300 هکتار بوده که قاعدتا به آن خواهیم رسید، چنانچه یارانه های تسهیلاتی تامین شود 220 هزار هکتار عملیاتی شده و نزدیک به 40 هزار هکتار نیز آماده دریافت تسهیلات از بانک هستند.

باقرزاده با بیان اینکه گلخانه ها نقش بسیار مهمی در افزایش اشتغال استان خواهند داشت، افزود: گلخانه ها محصولات صادراتی تولید خواهند کرد که ارزآوری خوبی برای کشور خواهند داشت.

به گفته وی ، ایجاد گلخانه ها در استان یک پتانسیل خوب برای هرمزگان محسوب می شود.

این مسوول خاطرنشان ساخت: هزینه تولید محصولات کشاورزی در گلخانه های هرمزگان نسبت به سایر استانهای دیگر کمتر خواهد بود چراکه تولیدات این استان احتیاج کمتری به انرژ ی سوخت نسبت به استان های دیگر خواهد داشت.

باقرزاده درادامه با اشاره به اینکه کشاورزان هرمزگانی در مصرف آب پیشرو هستند، گفت: 71 درصد از اراضی به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز بوده، راندمان آبیاری استان بیش از متوسط کشور می باشد.

به گفته وی، در دهه فجر سالجاری مجموعه سازمان جهادکشاورزی هرمزگان بالغ بر 213 پروژه در قالب 57 پروژه بااعتبار بالغ بر 670 میلیارد تومان آماده بهره برداری داشته که تعدادی در ایام الله مبارک دهه فجر و مابقی در سفر ریاست جمهوری به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه این طرح های نقش بسزایی در اشتغال استان دارند، ابراز داشت: پیش‌بینی می شود بالغ بر 2 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار شوند که نقش موثری در پوشش اشتغال جمعیت روستایی استان هرمزگان دارد.

باقرزاده باتاکید بر اینکه واحدهای کشاورزی یک زنجیره در تولید را تشکیل داده اند، تصریح کرد: یکی از مزایای جهادکشاورزی این است که واحدهای تولیدی در مناطق مختلف استان پراکنده است و اشتغالزایی خوبی را برای جمعیت روستایی فراهم کرده است.

گفتنی است؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی به همراه استاندار هرمزگان در حاشیه طرح توسعه 3 هکتاری گلخانه تولید محصولات صادراتی شاه نظری در حاجی آباد از واحد سورتینک و سردخانه محصولات صادراتی و واحد دامداری این واحد تولیدی نیز بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز