خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:

ایجاد مصالحه در 66 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۴۰۵

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضائیه به حوزه های قضایی سراسر استان‌هرمزگان در آذرماه ۹۸ میزان وارده ماده ۱۱ به شورا‌های حل اختلاف استان افزایش 171 درصدی و آمار مصالحه این استان افزایش 66 درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، علی صالحی اظهار کرد: با توجه به اهمیت صلح و سازش و نقش آن در احقاق حق و پیشگیری از اطاله دادرسی و به منظور کاهش ورودی پرونده به دادگستری در مرداد ماه ۹۸ دستورالعملی ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه صادر شد که بر اساس آن، تمام دادگاه‌ها و دادسرا‌ها مکلف شدند برخی پرونده‌ها را، پیش از طرح در محاکم، برای برقراری صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارجاع دهند.

صالحی در ادامه افزود: بر اساس این دستورالعمل، پرونده‌های جرایم قابل گذشت، جنبه خصوصی جرایمی که دو جنبه عمومی و خصوصی دارد، تمام اختلافات و دعاوی خانوادگی و دیگر دعاوی مدنی موضوع ماده ۱۱ قانون شورا‌های حل اختلاف باید با لحاظ شرایطی، به شورای حل اختلاف ارجاع شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه با ابلاغ و اجرای این بخشنامه وظایف و حجم کار شورا‌های حل اختلاف افزایش یافته است افزود: با ابلاغ این بخشنامه به حوزه های قضایی سراسر استان در آذرماه ۹۸ میزان وارده ماده ۱۱ به شورا‌های حل اختلاف استان افزایش 171 درصدی و آمار مصالحه استان افزایش 66 درصدی داشته است.

علی صالحی با ابراز خرسندی ازعملکرد موفق شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در این شاخص خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرای موفق این بخشنامه، شاهد افزایش صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز