خبرگزاری کار ایران

منصوری خبرداد:

ظرفیت های آموزشی جهت توسعه روستایی و آموزش بهره برداران در اولویت است

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۲۰۵

رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان در نشست مشترکی با معاون آموزشی جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: تمامی ظرفیت های آموزشی جهت توسعه روستایی و اموزش های تخصصی در اولویت کاری است .

به گزارش ایلنا از هرمزگان، محمد منصوری در نشست مشترکی با وحید دلپسند معاون آموزشی جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: تفاهمنامه فیما بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد دانشگاهی هرمزگان جهت اجرایی شدن در اولویت کاری ماست.

وی افزود: استفاده از ظرفیت های موجود جهت آموزش و پژوهش با بکارگیری فرصت های تخصصی می‌تواند گامی رو به جلو در راستای توسعه روستایی و آموزش بهره برداران عرصه های طبیعی باشد.

رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت های مردمی تاکید کرد: استفاده از فرصت های تخصصی آموزشی جهت آموزش کارکنان و بهره‌برداران و تسهیلگران عرصه های منابع طبیعی از مفاد مهم این تفاهمنامه آموزشی است.

تحلیل و بررسی سیلاب های 10 روز گذشته  شرق شهرستان جاسک

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک از بازدید معاون آبخیزداری اداره کل و نائب رئیس انجمن آبخیزداری کشور از حوزه های تحت تاثیر سیل این شهرستان خبر داد.

اسلام بهرامی گفت: با حضور دکتر جعفری تختی نژاد معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ،دکتر گرشاسبی نائب رئیس انجمن علمی آبخیزداری ایران و هیئت پژوهشی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور از حوزه های تحت تاثیرسیل اخیر در شهرستان جاسک بازدید شد.

وی افزود : در این بازدید که از حوزه های سدیچ،گابریک و جگین شهرستان جاسک صورت پذیرفت، فاکتور های فرسایش و رسوب خاک ، دبی سیلاب و خسارت های وارده در سیلاب 10 روز گذشته مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

بازدید فرماندار رودان از دشت مورکردی رودان

حسین محسنی زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان از بازدید فرماندار از دشت مور کردی خبر داد.

وی با اشاره به نقش عمده فضای سبز در سلامتی و زندگی روزمره ی افراد گفت: شهرستان رودان با ۲۴۴ هزار هکتار مرتع، بیش از ۲۰ هزار هکتار جنگل و ۷ هزار هکتار منطقه بدون پوشش یکی از مناطق سرسبز و زیبای استان است.

محسنی زاده افزود: دشت مور با ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت کهور ایرانی یکی از بهترین ذخیره گاههای استان است در منطقه نازدشت شهرستان رودان می باشد که هر ساله جمعیت زیادی از گردشگران و مسافران را به خود جذب می کند.

پیشگیری از تصرف اراضی ملی سرخور ملو شهرستان بندرلنگه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه از جلوگیری از تصرف 1543 مترمربع اراضی ملی سرخور ملو خبرداد.

 سیامک آرمان گفت: در راستای برخورد با پدیده زمین خواری و حفظ و صیانت از انفال و اراضی ملی، یگان حفاظت از تصرف  1543 متر مربع  از اراضی ملی روستای سرخور ملو   15 کیلومتری غرب بندرلنگه جلوگیری کرد.

وی ارزش اراضی رفع تصرف شده را بالغ بر 15 میلیون  ریال عنوان و تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

آرمان افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف غیر قانونی اراضی ملی و بروز حریق در عرصه های منابع ملی با شماره  1504 یگان حفاظت تماس گرفته و تخلفات را گزارش نمایند.

نشست یگان حفاظت شهرستان بندرلنگه با اعضای دهیاری دژگان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه از نشست نیروهای یگان حفاظت شهرستان با اعضای دهیاری دژگان به منظور پیشگیری از دخل و تصرف در اراضی ملی روستا خبرداد.

 سیامک آرمان گفت: با توجه به اینکه دهیاران به عنوان رابطین منابع طبیعی از وقوع جرم و تصرف اراضی دولتی جلوگیری می کنند ضروریست که یگان حفاظت با دهیاری ها تعامل بیشتری داشته باشند.

آرمان افزود: با توجه به اینکه نیروهای حفاظتی نمی توانند تنها در یک منطقه مستقر شوند و با توجه به مساحت شهرستان از دهیاری آن منطقه درخواست شد که در امر حفاظت به خصوص پیشگیری از قطع درختان و تصرف اراضی ملی یگان حفاظت را یاری کنند.

وی تاکید کرد: با سود جویان و کسانی که باعث تخریب اراضی ملی وعرصه های جنگلی می شوند قاطعانه برخورد خواهد شد و همچنین شوراها و دهیاران نیز همیار طبیعت هستند و تلفن ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارشات مردمی است.

پاسخگویی به 86 فقره استعلام در شهرستان بندرلنگه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه  از پاسخگویی به 86 فقره استعلام در  دی ماه سال جاری در شهرستان بندرلنگه خبر داد.

سیامک آرمان گفت: در دی ماه به 86 فقره درخواست ها پاسخ داده شده ، فرایند پاسخگویی به استعلامات وارده به اداره منابع طبیعی در اسرع وقت انجام می گردد و گامی اساسی در راستای اصلاح نظام اداری و مدیریت سبز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز