خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس پربارتر از ادوار گذشته برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۱۸۹

استاندار هرمزگان در نشست مشترک با مدیر کل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل های استان های ساحلی خلیج فارس هرمزگان،بوشهر، خوزستان و منطقه آزاد قشم گفت: جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس پررنگ تر از همه ادوار برگزار شود.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، فریدون همتی اقدام ارزنده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایجاد همگرایی بین استان‌های ساحلی خلیج فارس در خصوص دفاع از هویت و فرهنگ این خطه ارزنده دانست و گفت: پرداختن به هویت خلیج فارس با توجه به هجمه‌های گسترده در اولویت فعالیت های فرهنگی استان هرمزگان قرار دارد.

وی به فعالیت گسترده دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس تاکید کرد و افزود : دبیرخانه باید برنامه هایی در سطوح مختلف منطقه ای ، ملی و بین المللی طراحی و اجرا کند و امروز بیش از هر زمان دیگر به تولید برنامه‌های فرامرزی نیاز است.

استاندار هرمزگان اجماع استان های ساحلی خلیج فارس را در خصوص جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس قابل توجه دانست و عنوان کرد : مشارکت استان های ساحلی در این برنامه های مهم خلعی بود که به همت نگاه مناسب وزارت به این حرکت مهم دارد و این ظرفیت به هم گرایی و هم افزایی فعالیت های مرتبط با خلیج فارس خواهد انجامید.

فریدون همتی به ظرفیت های خلیج فارس اشاره کرد و بیان کرد: تمام حوزه های خلیج فارس بسیار مستعد هر گونه فعالیت فرهنگی است و زمینه همه آنها موجود می باشد و نگاه جهان به این منطقه خاص است و باید از این جایگاه به نحو احسن برای گسترش و صدور فرهنگ کشور استفاده کرد.

برنامه فرهنگی و هنری خلیج فارس در سه سطح استانی ، منطقه ای و بین المللی طراحی شده است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در نشست مشترک استاندار هرمزگان با مدیران کل استان های ساحلی خلیج فارس به ریاست علی غیاثی مدیر کل هماهنگی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : برنامه های فرهنگی و هنری خلیج فارس در سه سطح استانی ، منطقه ای و بین المللی طراحی شده است.

رضا کمالی زرکانی ضمن تقدیر و سپاس از حمایت های استاندار هرمزگان از تمامی فعالیت های فرهنگی – هنری و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : امسال دبیرخانه بیش از 50 برنامه متنوع در سطوح مختلف در حوزه فرهنگ و هنر خلیج فارس طراحی شده است که با مشارکت و همراهی استان های ساحلی برگزار خواهد شد.

وی افزود : جایگاه هرمزگان و نقش آن از گذشته دور در دفاع از هویت خلیج فارس بر کسی پوشیده نیست و هرمزگان پس از هجمه های صورت گرفته اولین استانی بود که جشنواره خلیج فارس را طراحی و در سطح ملی و بین المللی با حمایت وزارت خانه و استاندار اجرا کرد و این نقش راهبردی از طریق استقرار دبیرخانه دائمی در هرمزگان دوچندان شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از حضور استان های ساحلی خلیج فارس (بوشهر ، خوزستان ، منطقه آزاد قشم و سیستان و بلوچستان ) در این نشست همگرایی و هم اندیشی تقدیر و اذعان کرد: بدون شک از این پس صدای واحد و غرای خلیج فارس با همراهی استان های جنوبی و دیگر استان ها در گستره بیشتری از جهان طنین انداز خواهد شد.

هم گرایی و هم افزایی در برنامه های خلیج فارس اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

مدیر کل هماهنگی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با استاندار هرمزگان گفت : همگرایی و هم افزایی در برنامه های فرهنگی هنری خلیج فارس اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

علی غیاثی به حضور استان های بوشهر ، خوزستان و منطقه آزاد قشم در این نشست اشاره کرد و گفت : هر کدام از این استان ها نقش مهمی در دفاع از هویت خلیج فارس دارند و از پیشینه ای پرافتخار برخوردارند.

وی افزود : استان های جنوبی خلیج فارس تاکنون بصورت پراکنده و مجزا برنامه های خلیج فارس را برگزار می کردند اما از امسال سعی داریم این فعالیت ها بصورت متمرکز و با هم افزایی و همگرایی بیشتر برگزار شود.

مدیر کل هماهنگی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد : هر سه استان هرمزگان ، بوشهر و خوزستان تقاضای میزبانی دبیرخانه دایمی خلیج فارس را با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های خود داشتند اما پس از بررسیهای صورت گرفته در وزارت با توجه به جایگاه ویژه هرمزگان و همچنین قرار داشتن جزیره هرمز در این منطقه که نماد آزادسازی جزایر از استعمار پرتغال است دبیرخانه دایمی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان مستقر گردید.

غیاثی به نقش دیگر استان ها در دبیرخانه دائمی پرداخت و گفت : هر کدام از استان های بوشهر ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد قشم نماینده ای ثابت در این دبیرخانه خواهند داشت وهمه فعالیت ها و برنامه های فرهنگی – هنری در تمامی استان های جنوبی با هماهنگی دبیرخانه صورت خواهد گرفت.

وی به جایگاه حمایتی وزارت از جشنواره بین المللی خلیج فارس پرداخت و افزود : تمامی بخش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله معاونت ها و بخش های تخصصی به دستور وزیر موظف به حمایت و پشتیبانی از جشنواره فرهنگی – هنری خلیج فارس هستند.

مدیر کل هماهنگی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی دارد که ابعاد بین المللی و فرا مرزی برنامه های خلیج فارس پررنگ تر شود و از این جهت هماهنگی های لازم و رای زنی با وزارت امور خارجه ، سازمان ارتباطات اسلامی ، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری ، صدا و سیما و .... در حال انجام است.

 

بازدید مدیران کل استان های ساحلی خلیج فارس از دبیرخانه دائمی جشنواره خلیج فارس در هرمزگان

مدیران کل استان های ساحلی خلیج فارس ( بوشهر ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد قشم ) به همراه علی غیاثی مدیر کل هماهنگی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدید کردند.

 پس از این بازدید نشست تخصصی استان های ساحلی خلیج فارس و عضو دبیرخانه در خصوص برنامه ها و فعالیت های دهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس برگزار شد.

 از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست ایجاد همگرایی بیشتر بین استان های ساحلی ، مشارکت بیشتر دیگر استان ها ، افزایش جذب حمایت های دستگاه های مرتبط و بالا دستی ، معرفی نماینده ثابت در دبیرخانه ، جلوگیری از موازی کاری و ... بود.

گفتنی است، دهمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس در اردیبهشت ماه 1399 همزمان با روز ملی خلیج فارس و آزادسازی جزیره هرمز از دست استعمار پرتغال بصورت گسترده در استان های ساحلی خلیج فارس در ابعاد استان، منطقه ای و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز