خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

هدفگذاری ثبت نام 280 هزار بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هرمزگان در سامانه روابط کار

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۶۹۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بر هدفگذاری ثبت نام 280 هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در استان تا پایان سال جاری بر همکاری دستگاههای زیرمجموعه وزارت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، هادی ابراهیمی در ششمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان که با هدف ایجاد هماهنگی و هم افزایی هر چه بیشتر بین دستگاههای اجرایی عضو شورا در جهت پیشبرد اهداف و برنامه های وزارت برگزار شد، افزود: یکی از برنامه های مهم این وزارتخانه، راه اندازی سامانه جامع روابط کار است که دستگاههای عضو باید از تمام ظرفیت خود برای اطلاع رسانی و فراهم کردن امکانات جهت ثبت نام کارگران و کارفرمایان در این سامانه استفاده کنند.

وی اظهارکرد: با ثبت نام در این سامانه اینترنتی، تمام خدمات روابط کار به صورت شفاف و بدون مراجعه حضوری به کارگران و کارفرمایان ارائه می شود.      

رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه کارگران و کار فرمایان برای ثبت‌نام در این سامانه و دریافت نام‌کاربری و رمز عبور باید با همراه داشتن کارت ملی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند، اضافه کرد: این سامانه به مشخص شدن تعداد واقعی کارگران و احقاق حقوق آنان کمک می کند.

ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری گارهای مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما،جلوگیری از تخلف‌های کارفرمایان در برابر حقوق کارگران، ایجاد دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی، دسترسی دولت به اطلاعات و مشخصات کارگران و کارفرمایان از مزایای این سامانه است.

ابراهیمی در ادامه گفت: بمنظور ایجاد  هم افزایی و بهره گیری بیشتر از توانمندی ها و تقویت سطح مشارکت جامعه هدف، شورای هماهنگی روابط عمومی استان تشکیل شده که مشارکت روابط عمومی دستگاههای زیرمجموعه برای تحقق اهداف این شورا ضروری است.

  در ابتدای این نشست، دکتر بیدشکی در خصوص اقتصاد رفاه و مشکلات صندوق‌های بازنشستگی و راه‌های برون رفت از این مشکلات موضوعاتی را مطرح کردند.

  در پایان این نشست مدیران دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان راهکارهای لازم در خصوص ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز