خبرگزاری کار ایران

امام جمعه بندرعباس:

امروز قدرت و سیاست کشور از طریق نیروی دریایی ارتش به نمایش گذاشته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۸۷۷

به مناسبت هفتم آذر سالروز نیروی دریایی ارتش، فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا به همراه جمعی از فرماندهان مستق، فرمانده منطقه یکم امامت نداجا و مدیر عقیدتی سیاسی منطقه یکم امامت نداجا با امام جمعه شهرستان بندرعباس دیدار کردند.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، به مناسبت 7 آذر سالروز حماسه آفرینی‌های کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا به همراه جمعی از فرماندهان با امام جمعه شهرستان بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن تبریک 7 آذر سالروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ارتش در اوایل جنگ توانست با به رخ کشیدن قدرت خود اراده خود را بر نیروی دریایی ارتش تحمیل کند به گونه ای که رژیم بعث عراق تا پایان جنگ در عرصه دریا حضور نداشت.

وی گفت: امروز نیروی دریایی با حضور در دریاهای آزاد باعث به اهتزاز درآمدن پرچم کشورمان در کریدور دریایی جهانی شده است و اگر این امنیت پایدار دریایی که توسط ناوگان دریایی ارتش ایران صورت گرفته است نبود چرخه اقتصادی ایران نیز مختل می شد. 

حجت الاسلام عبادی زاده گفت:با ورود نیروی دریایی ارتش به سواحل مکران و شهر جاسک باعث رونق زندگی و حمل و نقل هوایی و زمینی در این شهر شده است. 

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب با ارائه گزارشی در این مراسم ضمن گرامیداشت حماسه 7 آذر گفت: نیروی دریایی ارتش از جمله نیروهایی بود که با رصد تحرکات زمینی و دریایی عراق با شروع جنگ تحمیلی غافلگیر نشد بلکه تکاوران دریایی ارتش با ایستادگی مثال زدنی خود حماسه مقاومت 34 روزه خرمشهر را در آغازین روزهای جنگ تحمیلی بوجود آورد و با گذشت کمتر از سه ماه از هجوم سراسری ارتش بعث عراق با خلق عملیات همیشه جاوید مروارید نیروی دریایی عراق را در عرصه دریا نابود کرد. 

وی گفت:نیروی دریایی در 8 سال دفاع مقدس علاوه بر انجام عملیات های ظفرمند و تعیین کننده در سرنوشت جنگ اسکورت بیش از 12 هزار کشتی تجاری از بندر امام خمینی و بندر ماهشهر تا خلیج عدن و تنگه باب المندب باعث پویایی چرخه اقتصادی در زمان جنگ شد و علاوه بر آن پدافند مداوم جزیره خارک در برار حملات هوایی عراق و تامین سکوهای نفتی ایران در جزایر در کنار حفظ امنیت جزایر ایران از مهمترین فعالیت های نیروی دریایی ارتش در زمان جنگ بود. 

دریادار دوم تاشک خاطر نشان کرد: در کنار عملیات های متنوع نیروی دریایی این نیرو تنها قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که رویارویی مستقیم با ارتش ایالات متحده آمریکا را در عرصه دریا تجربه کرد که شهدای گلگون کفن جوشن، سهند را تقدیم انقلاب کرد. 

وی در پایان گفت: از سال 84 تاکنون و با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حوزه ماموریت نیروی دریایی ارتش تا تنگه باب المندب، دریای سرخ و آب های آزاد تعریف شده است که نقش بسیار مهمی در به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و حفظ خطوط مواصلاتی ایران با ظهور پدیده شوم دزدان دریایی دارد و علاوه بر آن با برپایی اجلاس دریایی آیونز نیز نقش مهمی را در عرصه دیپلماتیک و بین المللی ایفا می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز