خبرگزاری کار ایران

با حضور حیدری؛

برگزاری کارگاه آموزشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۵۶۶

کارگاه آموزشی شبکه های خلاق فرهنگ و هنر با حضور ابراهیم حیدری مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداران و جمعی از فعالان فرهنگی و هنری برگزار شد.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به ظرفیت های بی بدیل استان در زمینه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت : هر یک از شهرهای هرمزگان ویژگی برجسته فرهنگی و هنری دارد که در صورت کار کارشناسی دقیق زمینه لازم برای تبدیل شدن به شهرهای خلاق را دارد.

رضا کمالی زرکانی اضافه کرد: اخیرا با پیگیری‌های صورت گرفته بندرعباس از سوی یونسکو بعنوان شهر خلاق صنایع دستی و آیین های محلی نامگذاری شده است و از سوی دیگر نیز پیگیر هستیم که به پایتخت کتاب تبدیل شود.

وی افزود : ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر نیز از دیگر برنامه های فرهنگی برای کلیه شهرهای استان است که در این راستا چندین جلسه با شهرداران برگزار شده است.

در ادامه مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کارکرد شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پرداخت و گفت : از طریق شهرهای خلاق می توان ظرفیت های مختلف درون شهر را به بیرون و حتی خارج از مرزها معرفی کرد.

ابراهیم حیدری افزود : برای توسعه فرهنگی باید ارتباطات بین مردم بازتعریف شود و فرهنگ نیز همراه با سایر حوزه ها توسعه یابد.

وی به چگونگی ایجاد شهرهای خلاق فرهنگ و هنر اشاره کرد و بیان داشت : در این مسیر احصاء ظرفیت ها و داشته های فرهنگی بومی و محلی یک اولویت اصلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز