خبرگزاری کار ایران

غرق‌شدن شناور در هرمزگان شایعه است؛

نجات 60 سرنشین یک شناور مسافری در آب‌های قشم

رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان غرق‌شدن یک شناور مسافری در آب‌های این استان را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، اسماعیل مکی‌زاده ضمن اعلام این خبر گفت: شناور آذرخش 908 ساعت 15:25 سه شنبه 18 اسفندماه در فاصله یک مایلی بندر شهید ذاکری قشم به علت نقص فنی موتور از ادامه مسیر بازماند.

وی مسیر حرکت این شناور را از بندرشهید ذاکری به سمت بندر شهید حقانی اعلام کرد و افزود: مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس پس از دریافت پیام اضطرار ، یک فروند شناور ناجی و یک فروند شناور مسافری همیار ناجی را به موقعیت سانحه اعزام کرد.

رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: پس از پایش مکان دقیق شناور سانحه دیده، تیم های امدادی به سمت موقعیت هدایت شدند.

مکی زاده با اشاره به اینکه عملیات جستجو و نجات در کمتر از 35 دقیقه با موفقیت به پایان رسید، افزود: شناور همیار ناجی پس از پهلوگیری کنار شناور مضطر و سوار نمودن تمامی سرنشینان آن، مسافرین را به بندر شهید حقانی منتقل کرد و شناور سانحه دیده آذرخش 908 نیز به حوضچه بندر شهید ذاکری منتقل شد.

به گفته این مقام مسئول، هر 60 سرنشین این شناور در صحت و سلامت کامل به بندرعباس رسیدند.

رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: این شناور تا زمان رفع کامل نواقص فنی خارج از سرویس شده است.

 

کد خبر : ۳۵۴۳۷۶