خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان؛

پیگیری رفع مشکلات هرمزگان در سطح ملی / پروژه‌های سفر ریاست جمهوری تکمیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۴۴۴

امسال برای اولین بار اعتبارات هزینه‌ای استان هرمزگان به طور کامل تخصیص داده شد و این در حالی است که در گذشته معمولا مدیران استان نگران پرداخت حقوق کارکنان در پایان سال بودند اما امسال این دغدغه رفع شده است.

امسال برای اولین بار اعتبارات هزینه‌ای استان هرمزگان به طور کامل تخصیص داده شد و این در حالی است که در گذشته معمولا مدیران استان نگران پرداخت حقوق کارکنان در پایان سال بودند اما امسال این دغدغه رفع شده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، دکتر جاسم جادری در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان که با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تبریک ایام مبارک دهه فجر، عنوان کرد: بنده اخیرا به عنوان دومین استاندار در نشست هیئت دولت حضور یافتم و گزارشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را ارائه دادم و پس از آن نیز معاون اول رئیس جمهور به همراه تعدادی از وزرا و مسئولان عالی رتبه به استان هرمزگان سفر و مسائل و مشکلات استان در این سفر مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به هرمزگان نیز تصمیمات بسیار خوبی برای استان گرفته شد و امسال بسیاری از پروژه‌های مربوط به این سفر را افتتاح کردیم یا آماده افتتاح داریم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان به برکت حضور دولت تدبیر و امید کارهای خوبی در هرمزگان انجام گرفته که در گذشته مغفول واقع شده بود، اظهار داشت: مراکز MRI بندرلنگه و میناب که از نیازهای اساسی بود، راه اندازی شد و راه اندازی مرکز پرتو درمانی و مرکز سوانح و سوختگی بندرعباس نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته بود و همچنین بیمارستان رودان دارای ۹۰ درصد پیشرفت بوده و بیمارستان بستک نیز در حال تجهیز است.

جادری افزود: امسال برای اولین بار اعتبارات هزینه‌ای استان هرمزگان به طور کامل تخصیص داده شد و این در حالی است که در گذشته معمولا مدیران استان نگران پرداخت حقوق کارکنان در پایان سال بودند اما امسال این دغدغه رفع شده است.

وی گفت: در زمینه مطالبات بازنشستگان در هرمزگان که حدود سه سال بود در برخی دستگاه‌ها پرداخت نشده بود، امسال توسط دولت اعتبارات آن تخصیص یافت و پرداخت شد و همچنین اعتبارات پروژه‌های سفر رئیس جمهوری به استان هرمزگان نیز اختصاص یافته است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه ۱۵۰ خودروی حمل زباله طی یک سال گذشته از طریق وزارت کشور در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هرمزگان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: همایش بین المللی سرمایه گذاری استان هرمزگان نیز ششم اسفند ماه برگزار می‌شود.

جادری تصریح کرد: بنده در وزارت کشور اعلام کردم که بدون نیاز به بودجه دولت می‌توان هرمزگان را اداره کرد و این استان منبع خیر و برکت است اما درآمدهای استان به حساب خزانه واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۶۹۲ میلیارد تومان مالیات مقرر استان هرمزگان بود که نزدیک به هزار میلیارد تومان از این محل درآمد کسب کردیم و از عوارض ارزش افزوده نفت و گاز نیز ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردیم و درآمدهای بسیاری این استان در بخش گمرکات و سایر موارد داشته است.

استاندار هرمزگان با درخواست از نمایندگان مجلس برای اصلاح بودجه، بیان داشت: بودجه در اختیار نمایندگان است و می‌توانند آن را اصلاح کنند و مشکلات ما بیشتر تقنینی است.

جادری با بیان اینکه مناطق شرق و غرب هرمزگان دارای محرومیت هستند، اظهار داشت: متاسفانه میزان بهره‌مندی استان هرمزگان از راه روستایی ۳۲ درصد است و این در حالی است که متوسط کشوری این رقم ۷۵ درصد است.

وی در ادامه به پدیده قاچاق سوخت در هرمزگان اشاره کرد و افزود: از سراسر کشور سوخت به استان فرستاده می‌شود و این در حالی است که هرمزگان نیازی به فرآورده‌های نفتی ندارد و بزرگ‌ترین دلالان سوخت در آبهای این استان حضور دارند و این محموله‌های سوخت را از هرمزگان خارج می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان عنوان کرد: متاسفانه اکثر استخدام‌ها و انتصاب اعضای هیئت مدیره مناطق آزاد و ویژه و صنایع مستقر در هرمزگان از خارج استان است و حتی مدیریت منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان هرمزگان در استان فارس قرار داشت که برای تفکیک ان تلاش کرده‌ایم.

جادری گفت: یکی دیگر از مشکلات ما این است که برخی شرکت‌های فعال در هرمزگان، عوارض خود را در تهران و دیگر استان‌ها پرداخت می‌کنند و مباحثمدیریت دوگانه در مناطق آزاد نیز از دیگر مشکلات این استان است.

وی خاطرنشان کرد: بنده مشکلات استان هرمزگان را در سطح ملی مطرح کرده‌ام و امیدوارم این مشکلات مورد توجه نمایندگان مجلس نیز قرار گیرد.

در این نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس و مدیران استان هرمزگان به ارائه نظرات خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز