خبرگزاری کار ایران

در محل نمایشگاه بین المللی بندرعباس:

برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی خرما و فرآورده های آن

کد خبر : ۲۲۲۶۰۷

اولین نمایشگاه تخصصی خرما و فرآورده های آن با ۱۲۰ غرفه و حضور ۶۷ شرکت از ۷ استان خرما خیز کشور دایر شده که به عرضه و بازاریابی فروش خرما می پردازند.

اولین نمایشگاه تخصصی خرما و فرآورده های آن با حضور هیات تجاری از کشورهای عراق، روسیه، افغانستان و مسئولان استانی در محل نمایشگاه بین المللی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی بندرعباس در افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه خرما پس از برگزاری نمایشگاه تخصصی کشاورزی، فقدان آن احساس می شد به همین منظور با برنامه ریزی انجام شده و همراهی اتاق بازرگانی و انجمن خرما امروز تحقق یافت.

کنگانی این نمایشگاه را فرصتی برای معرفی، عرضه و بازاریابی خرما و فرآورده های آن عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه با ۱۲۰ غرفه و حضور ۶۷ شرکت از ۷ استان خرما خیز کشور دایر شده که به عرضه و بازاریابی فروش خرما می پردازند.

وی به ارزش غذایی سرشار این محصول اشاره کرد و گفت: خرما از جایگاه ویژه ای در میان مردم برخوردار است همانطور که هر شی ارزشمندی را با طلا می سنجند اما خرما را می توان با واژه خود خرما قیاس نمود.

رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی بندرعباس خاطر نشان کرد: ایران بیشترین تنوع و تولید محصول خرما را در بازده زمانی ۶ ماهه از نیمه اردیبهشت ماه تا نیمه آبان ماه دارد همچنین سایر اجزای درخت خرما از جمله الیاف و برگ این محصول ارزشمند با توجه به ویژگی زیست محیطی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی هرمزگان نیز در این مراسم هدف از برگزاری این نمایشگاه را افزایش فروش محصول خرما خصوصا در سطح بازارهای خارجی عنوان کرد و بیان داشت: امید است در این نمایشگاه برای محصولات به ویژه خرما بازاریابی خوبی صورت گیرد.

غلامپور خاطر نشان کرد: طی سال های گذشته در زمینه فروش نیاز به بازار یابی بیشتری احساس می شد که امید است این نمایشگاه بتواند مسیر و راه فروش محصولات خرما را در سال های آتی هموار کند.

وی نمایشگاه را فرصتی برای برآورد نیاز بازار خارجی دانست و بیان کرد: حضور هیات تجاری در این نمایشگاه و اعلام نیاز آنان، می تواند به آماده سازی و ارتقا این محصول کمک کند.

گفتنی است نمایشگاه فوق با حضور کلیه محصولات وابسته به خرما از جمله صنایع دستی، ماشین آلات فرآوری و بسته بندی خرما و مواد غذایی شکل گرفته است و همچنین در پایان مراسم مدیران دستگاههای اجرایی و هیات های تجاری از غرفه ها بازدید نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز