خبرگزاری کار ایران

درشش ماهه نخست سال جاری محقق شد؛

افزایش صادرات، تولیدات، تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۸۴۴

افزایش ۸۶ درصدی صادرات، ۸.۵ درصدی تولیدات و۱۸.۵ درصدی تخلیه وبارگیری مواد فله معدنی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از افزایش۸۶درصدی وزنی صادرات و۸.۵ درصدی تولیدات و۱۸.۵ درصدی تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی این منطقه در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به ۹۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مسعود هندیان گفت: درشش ماه اول۹۳ در مجموع دو میلیون و ۳۵ هزار و ۹۲ تن محصول شامل اسلب؛ آهن اسفنجی، شمش آلومینیوم، شمش روی و شمش فولاد در شرکت های مستقر در این منطقه تولید شد که نسبت به سال قبل آن به میزان۱۸۷۶۴۷۶ تن از لحاظ وزنی رشدی معادل ۸.۵ درصد داشت.

وی افزود: ۶ماهه اول سالجاری " فولاد هرمزگان " ۵۷۵ هزار و۸۸۷ تن اسلب، ۷۳۲ هزار و۱۷۹تن آهن اسفنجی، " هرمزآل " ۳۵ هزار و ۳۱۳ تن شمش آلومینیوم، " آلومینیوم المهدی " ۵۰ هزار و ۵۶۲ تن شمش، " شرکت روی " ۳ هزار و ۷۳۴ تن شمش روی، " شرکت فولاد کاوه جنوب " ۶۳۷ هزار و۴۱۷ تن آهن اسفنجی تولید داشتند.

هندیان تصریح کرد: حضور شرکت های عظیم فولادی و سرمایه گذاران در بخش های صنعتی، معدنی و تولیدی، این منطقه را در آینده نزدیک به یکی از بزرگترین مناطق اقتصادی کشور تبدیل می کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رویکرد نظام اقتصادی کشور در برنامه چشم انداز ۲۰ساله مبتنی بر خلق کار، افزایش صادرات غیر نفتی، ایجاد زیر ساخت های اشتغال، سرمایه گذاری با محوریت رهایی از اقتصاد تک محصولی است، افزود: مجموع محصولات تولیدی صادر شده شرکت های مستقر درشش ماه سال۹۳ رقم ۲۲۱ هزار و ۳۶۲تن به ارزش ۱۷۹ میلیون ۷۶۱هزار و ۸۴۵ دلار میباشد که به لحاظ وزنی ۸۶ درصد افزایش نسبت به شش ماهه سال گذشته که معادل۱۱۹۰۶۵ تن است.

هندیان در پایان به تنها اسکله مکانیزه تخلیه وبارگیری مواد فله معدنی در منطقه اشاره کرد و گفت: در شش ماهه سالجاری با مجموع ۳۲۱۴۶۲۹ تن تخلیه وبارگیری صورت گرفته که به لحاظ وزنی شاهد رشد ۱۸.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته که به میزان ۲۷۱۰۳۱۲ تن بوده است.

وی این موفقیت ها را گامی دیگر به سوی تحقق سند چشم انداز منطقه ویژه دانست و افزود: با همت و تلاش کارکنان منطقه درسال ۹۳ در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری که سال " اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " نامگذاری شده، سهم خود را در تحقق بخش اقتصادی با مدیریت جهادی به نحو احسن اجرا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز