خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس:

مناطق ویژه اقتصادی توسعه کشور را هموار کرده است

کد خبر : ۲۰۸۸۶۸

دانش و تجربه ایران و مواد اولیه از کشور‌های افریقا می‌تواند موجب حرکت بزرگ در خلق مبادلات اقتصادی شود که منافع ان برای هر دو طرف سودمند خواهد بود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت؛ این منطقه با در اختیار داشتن بخش عمده‌ای از صنایع فولاد و آلومینیوم کشور جایگاهی مهمی در صنعت کشور دارد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مسعود هندیان در این دیدار با بیان اینکه یکی از شاخصهای توسعه هر کشوری میزان تولید فولاد و آلومینیوم است افزود: تولید این دو فلز استراتژیک در ایران اسلامی در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و صنعت در این کشور نیز پیوسته به دنبال نوسازی و بومی سازی قطعات است که نقش صنایع کشور می‌تواند تاثیرگذار و مفید باشد.

هندیان در این نشست گفت: منطقه ویزه از پتانسیل‌هاى مهم مانند حضور در مهم‌ترین نقطه استراتژیک جهان و دسترسی آسان به آبهای آزاد - دسترسی به راههای هوایی، دریایی، ریلی، زمینی و مجاورت با پالایشگاههای هشتم نفت بندرعباس و نفت ستاره خلیج فارس، نیروگاه ۱۲۰۰ مگاواتی و اسکله‌های اختصاصی تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی ونفتی در تامین زیر ساختهای لازم برخوردار است که بخش‌هاى فعال در عرصه اقتصادی مى‌توانند از مزیت‌هاى قانونى مربوط به مناطق ویژه بعنوان یک فرصت سرمایه گذارى بهره‌مند شوند

او در ارتباط با برنامه‌های آینده منطقه ویژه خلیج فارس گفت: با توجه به اینکه این منطقه قطب تولید فولاد، آلومینیوم به شمار می‌روند برنامه داریم که تولید استحصال اب شیرین از طریق دریا با توجه به توسعه صنایع مستقر بعنوان یک هدف عالی در دستور مطالعات و اجرا قرار دهیم.

هندیان گفت: این منطقه موفق شده بیش از ۷۰ درصد تجهیزات را به روش مهندسی معکوس بومی سازی کند و تسلط بر دانش صنایع انرژی بر هم اکنون به عنوان یک نقطه قوت خانواده منطقه ویژه خلیج فارس است.

مدیر عامل منطقه به سفرا و کارداران کشورهای آفریقایی مقیم تهران گفت: با توجه به منابع عظیم و بکر معادن در حوزه افریقا علاقه مندیم در راستای همکاری‌های مشترک فعالیت کنیم.

او اظهار کرد: دانش و تجربه ایران و مواد اولیه از طرف مقابل می‌تواند موجب یک حرکت بزرگ در خلق مبادلات اقتصادی گردد که منافع ان برای هر دو طرف سودمند خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز