خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان؛

هر سال باید ۲۵ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۲۸۳

نرخ بیکاری استان به ۷/۱۳ درصد در سه ماهه نخست سال جاری رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: نرخ بیکاری استان به ۷/۱۳ درصد در سه ماهه نخست سال جاری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز اکرمی افزود: این نرخ در زمستان سال گذشته ۴/۷ درصد بود.

وی اضافه کرد: افزایش نرخ بیکاری در سه ماهه امسال ناشی از بی‌رونق بودن ساخت و ساز در هرمزگان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به این موضوع که برای کاهش نرخ بیکاری در استان هر ساله نیاز به ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی تا افق ۱۴۰۴ است، بیان داشت: کاهش نرخ بیکاری رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی کشور دارد و از این رهگذر است که معضل بیکاری از بین خواهد رفت.

اکرمی یادآور شد: رونق اقتصادی نیز نیازمند سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

به گفته وی؛ وجود فضای آرام اقتصادی توام با عقلانیت و تدبیر تنها راه جذب سرمایه گذاران و رونق گرفتن فضای کسب و کار است.

اکرمی بهبود فضای کسب و کار را منوط به اجتناب از ایجاد تنش در روابط بین المللی و حاکم شدن تفکر عقلانیت با بهره گیری از خرد جمعی در سیستم اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: در یک سال اخیر دولت تدبیر و امید با بهره جستن از توان مدیران باتجربه که در دولت گذشته خانه نشین بودند موفق به توقف و مهار تورم نقطه به نقطه شد.

وی با بیان دو هدف مهم پیش روی اداره تحت مدیریتش گفت: حفظ سطح اشتغال موجود و گسترش اشتغال دو هدف مهم این اداره کل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به جدایی صنعت و دانشگاه در دوران گذشته، گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید آشتی این دو حوزه و نیاز سنجی بازار کار و آموزش‌های لازم از طریق مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه جامع علمی وکاربردی است.

اکرمی با بیان این موضوع که تا پنج سال آینده نیازسنجی‌های لازم بازار انجام شده است، افزود: تربیت نیروی متخصص و کاردان بازار کار توان بهبود رونق اقتصادی استان را افزایش می‌دهد.

اکرمی از راه اندازی دو کاریابی خارجی جهت شناسایی افراد بیکار و فراهم کردن اشتغال در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس خبر داد و گفت: مهم‌ترین فعالیت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان فعال کردن کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری است تا از این رهگذر با فعالان اقتصادی رابطه‌ای مستقیم داشته و از این طریق موانع سرمایه گذاری را رصد و در پی حل مشکلات مربوطه باشیم.

وی یادآور شد: ۶۰ مصوبه و ۱۰ نشست با فعالان حوزه اقتصادی با حضور وزیر، معاون وزیر و مدیرکل داشته‌ایم.

اکرمی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه آمارهایی از حوزه تحت عملکردش پرداخت و گفت: ۷ هزار و ۸۲۷ نفر - ساعت دوره‌های عمومی و تخصصی ایمنی و بهداشت کار تحت نظارت این اداره کل برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در همین مدت تعداد یک هزار و ۲۲۶ نفر از واجدین شرایط بیمه بیکاری نیز به تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: کمک به واحدهای مشکل دار جهت اشتغال در سال گذشته ۲۰ مورد بوده است.

اکرمی تعداد کل مقرری بیمه بیکاری را یکهزار و ۱۳ نفر عنوان کرد و گفت: ۲۵۳ نفر نیز از مقرری بگیران بیمه بیکاری جهت آموزش فنی و حرفه‌ای در همین بازه زمانی به مراکز معرفی شده‌اند.

وی میزان صادرات تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها مرزنشین را طی یک سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۷۴ دلار عنوان کرد و گفت: ۱۶۰۵ فرصت شغلی جدید نیز در تعاونی‌ها در همین مدت زمان مذکور به وجود آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز