خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان

وضعیت منابع آب هرمزگان بحرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۳۳۵

وضعیت منابع آب روستاها به خصوص منابع آب زیرزمینی و سطحی بدلیل خشکسالی های پی در پی و برداشت های بی رویه در دهه های اخیر کاملاً بحرانی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: وضعیت منابع آب روستاها به خصوص منابع آب زیرزمینی و سطحی بدلیل خشکسالی های پی در پی و برداشت های بی رویه در دهه های اخیر کاملاً بحرانی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، عبدالحمید حمزه پور در بازدید مدیرکل دفتر مرکزی حراست وزارت نیرو و مدیرکل حراست شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از هرمزگان گفت: یک زمانی در سطح استان تعداد زیادی قنات وجود داشت اما اکنون این قناتها خشک شده اند و قابل توجه است که حدود ۷۰ درصد دشت های استان را دشت های ممنوعه تشکیل و این وضعیت را برای منابع آبی بحرانی تر می کند.

وی بیان داشت: ۳۰ مجتمع آبرسانی روستایی در سطح استان در دست اجراست که اگر اعتبارات آن تخصیص داده شود تعداد ۴۰۰ روستا از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

امینیان مدیرکل دفتر مرکزی حراست وزارت نیرو نیز در یان بازدیدبیان داشت: چالش های آب در کشور خیلی جدی است و در این راستا بایستی به موضوع فرهنگ مصرف توجه بیشتری شود و پیوست های فرهنگی در کارهایمان داشته باشیم.

وی همچنین افزود: یکی از علت های مهاجرت روستائیان می تواند بحثآبشرب و بهداشتی باشد که باید از تکنولوژی های جدید و تجربیات سایر کشورها بعنوان الگو از ظرفیت های منابع آب استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: سلامت محیط کار در پشرفت کارها خیلی اهمیت دارد حفاظت از تاسیسات آبرسانی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

امینیان در ادامه افزود: شفافیت در کارها، انظباط کاری و قانون گرایی و انتقادپذیری و مشورت و تعامل باید سرلوحه کار مدیران باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز