خبرگزاری کار ایران

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز:

حجم انتقال گاز در منطقه شش کشور بیش از ۱۶ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۶۵۵

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز کشور با اشاره به اینکه روزانه بین ۷۰ تا ۱۱۰ میلیون مترمکعب انتقال گاز داریم، گفت: حجم انتقال گاز توسط این منطقه در چهار ماهه نخست امسال نسبت به همسنجی با سال قبل به میزان ۱۱۶.۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رضا رفیعی امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با توجه به شروع زود هنگام گرمای تابستان در جنوب و جنوب شرقی کشور، اظهار کرد: امسال شاهد انتقال بی‌سابقه حجم گاز به بیش از ۲ میلیارد مترمکعب در ۲ ماه متوالی در خردادماه و تیرماه بوده‌ایم.

وی افزود: این امر افزایش ۱۶.۵۰ درصدی حجم انتقال گاز در چهارماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را به دنبال داشته است.

مدیر منطقه ۶ علمیات انتقال گاز کشور عنوان کرد: در ۲ سال اخیر، ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، نیز ۴۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون مترمکعب گاز از منطقه ۶ به داخل کشور منتقل شده است.

وی ادامه داد: از مجموع گاز انتقالی از این منطقه، بیش از ۹۰ درصد حجم گاز انتقال داده شده توسط نیروگاه‌ها و مجتمع‌های صنعتی و سایر صنایع مصرف شده و ۱۰ درصد نیز به مصارف تجاری و خانگی اختصاص یافته است.

رفیعی حفظ حریم خطوط لوله گاز را حفظ سرمایه‌های ملی و مردمی دانست و گفت: درحال حاضر بیش از ۲۰ نیروگاه و ۳۷ مورد صنایع از جمله پالایشگاه‌ها و صنایع فولادی معدنی در ۲۷ درصد از پهنه خاکی کشور در حوزه راهبری این منطقه انرژی پاک گاز را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۶ عملیات انتقال گاز وسیع ترین منطقه عملیاتی انتقال گاز کشور است، خاطرنشان کرد: تحویل گاز در بیش از ۱۴۵ ایستگاه اندازه‌گیری گاز تحت پوشش و نظارت این منطقه به شرکت‌های گاز استان هرمزگان کرمان، سیستان و بلوجستان، جنوب یزد و شرق فارس باعث شده تا رسالت و سهم این منطقه ۲۷ درصد از پهنه خاکی کشور انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز