خبرگزاری کار ایران

نشست کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه در کیش

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۹۷۴

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نقش کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه در جذب گردشگر و سرمایه گذار از کشورهای هدف انکار ناپذیر است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست هم اندیشی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جوامع و فعالان اقتصادی و گردشگری با کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه، با حضور وحید زارع فکری سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان و محمد جواد همت پناه رئیس اداره اطلاعات اقتصادی وزارت امور خارجه در سالن رازی مرکز همایش‌های بین المللی خلیج فارس برگزار شد.

رحیم سرهنگی در این نشست با بیان این که اقدامات کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه در معرفی جزیره کیش و جذب گردشگر و سرمایه گذار از کشورهای دیگر شکوفایی منطقه آزاد کیش را در پی خواهد داشت؛ افزود: فضای سیاسی کشور و ارتباطات خوب شکل گرفته با کشورها منطقه، فرصت مناسبی را برای پوست اندازی و معرفی وجهه جدید جزیره کیش فراهم کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: اجرای کامل قوانین و مقررات چگونگی اداره مناطق آزاد زمینه ساز رونق اقتصادی منطقه و رفع بسیاری از مشکلات حال حاضر است.

وی شناساندن جاذبه‌های گردشگری، ترغیب فعالان اقتصادی خارجی جهت سرمایه گذاری در کیش با توجه به بسته‌های سرمایه¬گذاری تعریف شده، معرفی برگزار کنندگان تورهای مسافرتی و فعالان گردشگری در حوزه رسانه، معرفی نمایشگاه های تاثیرگذار و اقدامات مهم کشورها در حوزه گردشگری و رایزنی با شرکت های هواپیمایی در جهت برقراری پرواز را از جمله اقدامات ارزشمند کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه در کشورهای پذیرنده دانست و افزود: منافع ملی کشور ایجاب می کند که درکنار یکدیگر، چرخ های اقتصادی کشور را به حرکت درآوریم.

همچنین محمدجواد همت پناه رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه ای وزارت امورخارجه در این نشست گفت: آشنایی با زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها، امکانات و استعدادها جزیره کیش از جمله اهداف سفر به جزیره کیش است و مصمم هستیم با بررسی نیازهای منطقه آزاد کیش در راستای تحقق آن، تسهیل مراودات با کشورهای هدف را فراهم کنیم.

وی در حاشیه این نشست افزود: جزیره کیش علاوه بر این که قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود در پذیرش شرکت‌های صنعتی به نام و معتبر نیز موفق عمل کرده است و این نشست آگاهی بخش و فرصت بسیار خوبی بود که کارشناسان اقتصادی بتوانند با ارتباط با مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی و شنیدن درخواست‌های مطرح شده، زمینه را برای ارتباط آنان با فعالان اقتصادی و گردشگری در کشورهای پذیرنده مهیا کنند. 

در این نشست مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی با معرفی امکانات بلقوه کیش به کارشناسان اقتصادی وزارت امورخارجه در 15 شهر "بیروت، باکو، بصره، بمبئی، تاشکند، دوحه، دهلی نو، سلیمانیه، لاهه، قندهار، مکزیکوسیتی، دوبی، استانبول، توکیو و نیویورک" ، آمادگی خود را برای پذیرش گردشگر در حوزه‌های گردشگری سلامت و گردشگری ورزشی اعلام داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز