خبرگزاری کار ایران

کسب رتبه اول اشتغال‌زایی شرکت فولاد هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۰۱

شرکت فولادهرمزگان در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با فراهم سازی۳۶۲ فرصت شغلی توانسته است بیشترین میزان اشتغال را در بین ۹۴ شرکت مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ایجاد نماید.

شرکت فولادهرمزگان در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با فراهم سازی۳۶۲ فرصت شغلی توانسته است بیشترین میزان اشتغال را در بین ۹۴ شرکت مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ایجاد نماید.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مشاور مدیرعامل و مدیر واحد کار، خدمات و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اعلام این خبر گفت: شرکت فولادهرمزگان در سال ۸۹ نیز با ۸۶۴ نفر، بالا‌ترین رتبه و در سال ۹۰ با ۴۹۰ نفر رتبه دوم، در سال ۹۱ نیز ۵۵۳ رتبه اول و در ۷ ماهه سال‌جاری با ۳۶۲ رتبه نخست اشتغال زایی را به دست آورد.

جهانگیر بشکار با بیان اینکه نیاز شرکتهای صنعتی نیروی انسانی متخصص و ماهر می‌باشد، اظهار داشت: در سطح منطقه ویژه خلیج فارس از نظر تحصیلات در سال ۹۰، زیر دیپلم ۶۲۶ نفر، دیپلم ۷۰۷نفر، فوق دیپلم ۷۹ نفر و لیسانس ۹۸ نفر و در مجموع ۱۵۱۰ نفر جذب شده‌اند، در صورتیکه میزان اشتغال تعهد شده ۱۲۰۰ نفر بوده است.

وی اعلام نمود: در سال ۹۱ نیز زیر دیپلم ۴۳۴نفر، دیپلم ۵۶۵، فوق دیپلم ۱۲۵، لیسانس ۱۱۹ و فوق لیسانس ۷ نفر و در مجموع ۱۲۵۰نفر جذب شده‌اند که میزان اشتغال تعهد شده ۱۲۰۰ نفر بوده است.

بشکار گفت: دیگر موضوع بررسی شده سطح مهارت فنی است که در سال ۹۱ از ۱۲۵۰ نفر جذب شده، ۶۷۱ نفر دارای مهارت و دیگر نفرات با آموزش‌های حین کار سطحی از مهارت را کسب نموده و همچنین در سال ۹۲ نیز از۷۷۰ نفر۴۴۰ نفر دارای مهارت بوده‌اند.

وی با اشاره به سیاستهای شرکت‌ها مبنی بر ارتقاء سطح علمی کارکنان افزود: در سال ۹۱،۲۴۵۸ نفر و در سال ۹۲،۱۱۲۷ نفر تامهرماه در سامانه اشتغال اداره کار منطقه ثبت نام نموده‌اند.

مشاور مدیرعامل و مدیر واحد کار و خدمات منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: از آذر ۸۷ تا پایان مهرامسال تعداد ۸۲۲۷ پرونده حل اختلاف کارگران و کارفرمایان مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد ۷۲۸۶ مورد به سازش و ۹۴۱ فقره پرونده منجر به صدور رأی و ارسال به مقامات قضائی شده است.

وی با تأکید بر اینکه شرکتهای مستقر در منطقه تا کنون هیچ گونه حقوق و مزایای معوقه نداشته‌اند، از تعامل شرکت‌ها از جمله فولادهرمزگان در رعایت حقوق قانونی کارکنان خبر داد.

مشاور مدیرعامل و مدیر واحد کار افزود: با توجه به برنامه‌ها و چشم انداز درخشان فولادهرمزگان، این شرکت پشتوانه بسیار مطمئنی برای صنایع و مراکز علمی استان است و روند روبه رشد صنعتی استان را در این شرکت بخوبی می‌توان مشاهده نمود.

وی گفت: براساس آمار موجود در برخی از تخصص‌ها از نظر نیروی انسانی مورد نیاز صنایع با فقدان متخصص مواجه هستیم و در این خصوص دستگاههای ذیربط مانند دانشگاه‌ها، فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش باید اقدامات لازم را انجام دهند.

بشکار با بیان اینکه در آینده نزدیک ۱۰ میلیون تن فولاد در این منطقه تولید شود، اقدام ضربتی در مورد تامین نیروی انسانی ماهر را خواستار شد.

وی بیان داشت: صنعت فولاد از صنایع مادر و موثر در استقلال صنعتی و اقتصادی کشور است و در هر منطقه‌ای که احداثشود، باید به آن در تمام زمینه‌ها، فرامنطقه‌ای و ملی نگاه کرد.

بشکار اعلام نمود: در سامانه اشتغال واحد اداره کار منطقه از سال ۸۹ تا کنون ۷۷۸۵ نفر ثبت نام نموده‌اند که ۳۹۷۳ نفر معرفی بکار شده‌اند که البته این اشتغال‌ها پایدار و دائم است.

مشاور مدیرعامل و مدیر واحد کار و خدمات منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در پایان با بیان تهدید‌ها و فشارهای دشمنان به همدلی و تعاملی که بین مدیران شرکت‌ها وجود دارد، اشاره کرد و فعالان عرصه صنعت کشور را رزمندگان و مجاهدان صنعت و اقتصاد و در صف مقدم مبارزه علیه استکبار اعلام کرد.

شرکت فولادهرمزگان بعنوان پیشرفته‌ترین کارخانه فولاد کشور، با ظرفیت تولید ۵/۱ میلیون تن تختال در دی ماه ۹۰ با حضور ریاست جمهوری بصورت رسمی به بهره برداری رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز