خبرگزاری کار ایران

امام‌جمعه بندرعباس:

عاشورا میدان عقلانیت همراه با عشق بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۰۲

برخی عاشورا را ازجایگاه عقلانیت خارج کردند و می‌گویند فقط محبت بیش از حد یعنی عشق بوده است و این یکی از تحریفات عاشوراست.

امام‌جمعه بندرعباس گفت: برخی عاشورا را ازجایگاه عقلانیت خارج کردند و می‌گویند فقط محبت بیش از حد یعنی عشق بوده است و این یکی از تحریفات عاشوراست.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در مراسم عزاداری حوزه علمیه خواهران بندرعباس با اشاره به تاثیرگذاری بسیار زیاد محبت بر انسان‌ها گفت: هر جنایتی در طول تاریخ انجام شده با پوشش عنصر «مهر» بوده است.

وی با بیان اینکه چرا ما از عنصر مهر در جهت تبلیغ و تبیین اسلام که در واقع هم دین مهرورزی است استفاده نکنیم گفت: اروپا از مسیحیت و کلیسا خسته شده و امروزه شاهد آن هستیم که کلیسا‌ها یکی پس از دیگری درش بسته می‌شود و مکانش به فروش می‌رسد.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به کتاب «چرا مسیحی نیستم» اثر برتراند راسل گفت: در این کتاب به آثار تحریف شده کتاب انجیل اشاره می‌کند که در قسمتی از آن نوشته حضرت عیسی(ع) یک درخت را نفرین می‌کند و آن درخت خشک می‌شود و راسل در ادامه اظهار نظر می‌کند که این چه دینی است که پیامبرش از یک درخت نمی‌گذرد و آن را نفرین می‌کند؟

وی با بیان اینکه امروز بودایی‌ها سعی می‌کنند دین خود را دین مهر و آشتی معرفی کنند و به گونه‌ای خود را جایگزین مسیحیت معرفی کنند گفت: این در حالی است که دین ما دین مهر و محبت است و پیامبراسلام(ص) نه تنها رحمتی برای مومنان، نه تنها رحمتی برای مسلمانان بلکه رحمتی برای عالیمان و جهانیان است.

نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت استان هرمزگان با اشاره به بحثمحبت گفت: چیزی که باعثمی‌شود برادرانی پیدا کنی که از مادر خودتان‌زاده نشده‌اند، محبت است.

وی با مرتبط دانستن مسائل اجتماعی روز جامعه با ابراز محبت در خانواده گفت: اگر پدری از محبت به فرزندانش کم بگذارد باید مطمئن باشد که این محبت ابراز نشده توسط دیگران ابراز می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به احادیثو روایاتی در تاکید بوسه زدن به صورت کودکان و نوازش آن‌ها گفت: چرا برخی از پدران فرزندانشان را نمی‌بوسند؟ کودکان و جوانان و حتی افراد بزرگسال هم به بوسه و محبت پدر و مادر نیاز دارند.

وی با بیان اینکه دشمن از سلاح محبت برای منحرف کردن جوانان استفاده می‌کند گفت: اگر در خانه به فرزندت لبخند نزدی و محبت نکردی شک نکن افراد شرور، معتاد و… به او لبخند می‌زنند و فرزندت را جذب خودشان می‌کنند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به آثار افراط و تفریط در محبت گفت: اگر محبت به اولاد کم باشد در وجود او حفره ایجاد می‌شود و اگر این محبت به حد غیرمنطقی برسد باعثایجاد تپه‌ای می‌شود که همه اطرافیانش را زجر می‌دهد.

وی با بیان اینکه عاشورا میدان عقلانیت بود و نه عشق گفت: برخی عاشورا را ازجایگاه عقلانیت خارج کردند و می‌گویند فقط محبت بیش از حد یعنی عشق بوده است و این یکی از تحریفات عاشورا است.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه امام‌حسین(ع) برای حضورش در کربلا ادله منطقی آورده است گفت: اگر فقط عشق بود امام‌حسین(ع) در توجیه حماسه عاشورا ادله منطقی نمی‌اورد تنها می‌گفت من عاشقم و بس.

وی با بیان اینکه یک متدین بی‌عقل هم خودش و هم چهره دینش را خراب می‌کند گفت: عشق و محبت بدون پایه عقلانیت موجب خسران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به باور برخی در خصوص اینکه وقتی که امام زمان(عج) ظهور کند ابزار جنگی دشمن از کار می‌افتد گفت: در زمان انقلاب ارتش وابسته به شاه تانک داشت و می‌توانست کار پیروزی انقلاب را کند‌تر کند اما وقتی ارتش متوجه شد که دارد برادرانش را می‌کشد از این کار دست کشید و از صلاحش استفاده نکرد.

وی ادامه ادامه داد: در زمان ظهور امام زمان(عج) چیزی که دشمن را خلع صلاح می‌کند انسانیت و فطرت انسانی است و در واقع با وجود همه سلاح‌های فوق پیشرفته چون اراده‌ها تغییر می‌کند دیگر کسی به سلاح‌ها دست نمی‌زد و عملا سلاح‌ها از کار می‌افتد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود مسئله بدحجابی در جامعه گفت: این مسئله باید از مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی حل شود چون یک مسئله فرهنگی است و ضمن تشکر از روسای دانشگاهی که با بدحجابی برخورد می‌کنند، برخی از روسای دنشگاه‌ها اگر نمی‌توانند یا نمی‌خواهند با بدحجابی برخورد کنند می‌توانند جای خود را به افراد پرجرات‌تر و پرقدرت‌تر در زمینه مدیریت فرهنگی بدهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز