خبرگزاری کار ایران

از سوی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان صورت گرفت؛

اعلام نرخ جدید بیکاری در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۶۱

استان هرمزگان در تابستان امسال با نرخ بیکاری ۶/۷ درصد در رتبه هشتم کشوری جای گرفته که کمتر از متوسط نرخ بیکاری کشور است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: نرخ بیکاری در هرمزگان در شش ماهه نخست امسال کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، محمد علی سلیمی افزود: استان هرمزگان در تابستان امسال با نرخ بیکاری ۶/۷ درصد در رتبه هشتم کشوری جای گرفته که کمتر از متوسط نرخ بیکاری کشور است.

وی افزود: نرخ بیکاری استان در ۶ ماهه اول امسال ۸/۷ درصد می‌باشد که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴ درصد کاهش داشته است.

سلیمی اظهار داشت: هرمزگان در تابستان امسال رتبه هشتم را در بین استانهای کشور داشته که در مقایسه با سال قبل ده پله صعود داشته است.

وی کاهش نرخ بیکاری هرمزگان را نتیجه تلاش دستگاه‌های اجرایی استان در ثبت بیش از ۲۳ هزار فرصت شغلی در بخش‌های مختلف اقتصادی در سامانه ملی رصد، افزایش تعداد بیمه شده اصلی نزد سازمان تامین اجتماعی، بکارگماردن ۱۸۰۰ نفر از جویندگان کار در کاریابی‌های غیر دولتی از طریق اجرای بند «و» ماده ۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه، اشتغال بیش از ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر از طریق پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و خود اشتغالی در بخش غیر مزدبگیری و اشتغال ۱۸۰ نفر از طریق اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری و تسهیلات بلاعوض اشتغالزایی استان اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز