خبرگزاری کار ایران

برگزاری دوره آموزشی بررسی سوانح دریایی به میزبانی بندرشهید رجایی هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۵۳۷

دوره آموزشی «بررسی سوانح دریایی» در راستای ارتقاء ایمنی دریانوردی ناوگان تجاری دریایی کشور و کاهش بروز سوانح دریایی به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حسین عباس نژاد عضو هیات عامل و سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر در این مراسم، اظهار کرد: امروزه موضوع آموزش به عنوان یکی از ارکان اساسی پیشرفت در هر زمینه به شمار می آید.

وی خاطر نشان کرد:  اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی سوانح دریایی به منظور هم افزایی و دانش اندوزی بازرسان و همچنین افزایش ضریب ایمنی دریانوردی در محدوده دریایی کشور کرده است.

عباس نژاد در خصوص اهمیت و لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی«بررسی سوانح دریایی» افزود: بررسی دقیق و به موقع سوانح می‌تواند به شناخت علل  و ریشه‌های بروز سوانح دریایی اعم از عوامل انسانی، سخت افزاری، نرم افزاری و محیطی منجر شود.

وی عنوان کرد: در این دوره آموزشی کارشناسان سوانح دریایی کشور با چگونگی ایجاد مقررات جدید در سازمان بین‌المللی دریانوردی، اهمیت بررسی سوانح و الزامات قانونی مرتبط مانند قطعنامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ کشوری نحوه بررسی سوانح دریایی آشنا شده اند. 

وی به آشنایی با روش‌های جمع آوری اطلاعات حادثه، آنالیز سانحه به ‌منظور یافتن دلایل اصلی و نهفته بروز سوانح، استفاده از پتانسیل و ظرفیت های مشاوران متخصص دریایی در فرایند بررسی سوانح دریایی، اهمیت بررسی سوانح و لزوم ارسال گزارشات به سازمان جهانی دریایی و همچنین استفاده از امکانات و ابزارهای تخصصی به منظور استخراج دلایل بروز سانحه و آموزش نحوه استخراج اطلاعات جعبه سیاه کشتی تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز