خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای بندرعباس:

نیاز به شفافیت در مبالغ پرداختی حق جلسات کمیسیون‌های شهرداری داریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۳۷۶

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر بندرعباس با تاکید بر افزایش فعالیت‌های فرهنگی، خواستار شفافیت نحوه و مبالغی پرداختی حق الجلسات کمیسیون‌های شهرداری شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حجت الاسلام عبدالرضا حیدری سراجی اظهار کرد: ما برای رفع مشکلات شهرمان باید در سطح ملی و محلی برنامه ریزی و مدیریت داشته باشیم و برای هرکدام از مشکلات کدهای درآمدی که برای شهرداری است را لحاظ کنیم، در بندرعباس مشکلات عدیده ای در زمینه حمل و نقل داریم.

وی گفت: از لحاظ سطح معابر چهارراه‌ها و هوشمند سازی شهر و خصوصا قشر زحمتکش رانندگان تاکسی و اتوبوس برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و تهیه لوازم یدکی خودرو آنها هزینه کنیم که برابر قانون وزارت نفت برای حمل و نقل عمومی همه ساله در بودجه سنواتی خود این هزینه را دیده و موظف است که آن را به حساب شهرداری واریز و برای نوسازی ناوگان استفاده شود. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: لازم است نمایندگان بندرعباس در مجلس نیز این موضوع را در کمیسیون انرژی پیگیری کنند و از وزیر نفت این مسئله اصلی و حیاتی را که منبع مهم درآمدی شهرداری است، حل کنند.

وی افزود: نمی توان تنها از جنبه کالبدی به همه مشکلات نگاه کرد، به طور مثال از لحاظ رفع مشکل کودکان خیابانی و معضل حاشیه نشینی و ساخت خیابان تنها با ساخت سر پناه و خانه سازی و احداث پل رفع نمی شود بلکه در کنار اینها اقدامات فرهنگی را هم به مردم آموزش داد که از طریق رسانه و مراکز علمی و فرهنگی، فرهنگ سازی شود.

حیدری با تاکید بر افزایش فعالیت‌های فرهنگی، خواستار شفافیت نحوه و مبالغی پرداختی حق الجلسات کمیسیون‌های شهرداری شد و اظهار کرد: اصلی ترین و مهم ترین وظیفه ما شوراها نظارت بر عملکرد خود ماست که آیا ما با فردگرایی، تمامیت خواهی، اسراف، رانت، فساد، قوم گرایی، حزبی مقابله می کنیم یا خیر؟ یا در میدان عمل، جهادی و به دور از نگاه های سیاسی عمل می کنیم؟ 

عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به نحوه پرداخت حق الجلسات کمیسیون های شهرداری، بیان کرد: تعدادی از کمیسیون‌ها در شهرداری جنبه حقوقی ندارند و تشکیل می شوند و بابت آن هزینه پرداخت می شود، بنابراین باید از استانداری درباره کمیسیون‌های قانونی استعلام گرفته شود.

حیدری عنوان کرد: مهم ترین هدف شورا، خدمت به اقشار آسیب پذیر جامعه و بی بضاعت و محلات حاشیه نشین است، که همسو و همگام با نظام و انقلاب در تمام حماسه ها و بزنگاه های حساس هستند و از ظرفیت آنها برای اخذ رای استفاده می شود، ولی متاسفانه عدالت رعایت نمی‌شود و فعالیت ها در مناطق برخوردار انجام می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز