خبرگزاری کار ایران

درخشش ستاره خلیج‌فارس برای پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها برای رونق تولید

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۳۱۵

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس به تشریح اقدامات صورت گرفته این شرکت برای پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها برای ایجاد رونق بیشتر تولید در ابرپالایشگاه جهان خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمدعلی دادور گفت: جوانان کارآزموده‌  ستاره خلیج‌فارس در شرایط سخت و ویژه‌ کرونایی کشور با همت و کار جهادی وظیفه‌ تولید 45 میلیون لیتر بنزین، 15 میلیون لیتر نفت‌گاز، هزار و 500 تن گاز مایع و فرآورده‌های دیگری همچون هیدروژن، گوگرد، انواع حلال‌ها و خوراک پتروشیمی‌های کشور در شرایط تحریم را بر عهده دارند.

دادور در ادامه با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف در راستای افزایش ظرفیت و رفع گلوگاه‌های فازهای سه‌گانه‌ پالایشگاه در یک سال گذشته، بیان کرد: هم‌اکنون اجرای پروژه‌های مختلف در راستای بهبود فرآیندها در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در جریان است که پروژه ایستگاه گاز شمالی، ایستگاه کال، ساختمان تردد کارکنان پالایشگاه، ﺳﺎﺧﺖ دو دﺳﺘﮕﺎه ﻣﺨﺰن ذخیره‌سازی یک‌میلیون بشکه‌ای و پروژه انبار مرکزی از مهم‌ترین آن‌هاست که می‌تواند به پشتیبانی از تولید و مانع زدایی در ذخیره‌سازی و انتقال فرآورده‌ کمک کند.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: از ابتدای فرآیند ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه، حمایت از تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان داخلی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و این رویکرد نقش بسزایی در ایجاد رونق تولید، افزایش رقابت و سطح کیفی محصولات تولید داخل داشته است.

وی در ادامه به بومی‌سازی قطعات حساس الکترونیکی پالایشگاه اشاره کرد و گفت: با تکیه بر توان جوانان متخصص داخلی در این پالایشگاه توانستیم تا از هدر رفتن منابع مالی جلوگیری کنیم و همچنین وابستگی به محصولات خارجی را کاهش دهیم.

افزایش صادرات ابر پالایشگاه میعانات گازی جهان

وی در ادامه با اشاره به افزایش 200 درصدی صادرات ابرپالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در سال گذشته، افزود: شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس یکی از بزرگ‌ترین فعالان در زمینه تولید و فروش فرآورده‌های نفتی است و امیدواریم بتوانیم نقش مؤثری را در پشتیبانی از تأمین سبد سوخت کشور، مانع زدایی در تهیه‌ خوراک مورد نیاز صنایع پتروشیمی و همچنین صادرات فرآورده‌های ویژه در بازار جهانی ایفا کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس بیان کرد: به‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه سیاسی و اقتصادی با تشکیل کارگروه تعیین قیمت فرآورده‌های تولیدی و پیش‌بینی عواملی از جمله وضعیت ذخیره‌سازی مخازن و اولویت‌بندی فروش فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه، وضعیت تقاضا و رقبای مارکت، وضعیت Stock Market فرآورده، تحلیل‌های تقاضای فرآورده و روند قیمت محصولات، سعی در ایجاد ارزش‌افزوده‌ی بیشتری داریم.

دادور به نقش آفرینی ویژه‌  این پالایشگاه در بازار بورس انرژی نیز اشاره کرد و گفت: شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس به سبب مقیاس تولید و تنوع فرآورده، نقشی تعیین کننده در بازار دارد و در سالی که گذشت روزهایی تاریخی را در بورس انرژی کشور رقم زد.

توجه به توسعه‌  پایدار

دادور در ادامه توجه به توسعه‌ پایدار را مورد تأکید قرار داد و ابراز کرد: شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس همواره در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی سرآمد بوده است و علاوه بر وظیفه‌ی ذاتی خود مبنی بر تأمین امنیت سبد سوخت ایران اسلامی و تولید بخش عمده‌ای از فرآورده‌های استراتژیک صادراتی و موردنیاز کشور، عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را همواره مدنظر قرار داده و سعی داشته است تا به‌عنوان صنعتی نمونه نقش‌آفرینی کند.

وی به ذکر نمونه‌هایی در این رابطه پرداخت و عنوان کرد: ادامه‌  ساخت بیمارستان 268 تختخوابی نفت ستاره خلیج‌فارس، اهدای 10 تخت ICU، بیش از 200 تخت بیمارستانی، 10 دستگاه مانیتور علائم حیاتی بیمار، 16 دستگاه ساکشن جراحی و دو دستگاه بلادگاز به شبکه‌  درمان هرمزگان، مشارکت در اجرای طرح پیک‌سایی شبکه بندرعباس، تأمین برق و آب خام موردنیاز آب‌شیرین‌کن 220 هزار مترمکعبی این شهرستان، کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و ده‌ها اقدام دیگر نشان از جدیت شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در ایجاد توسعه‌  پایدار در جنوب کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز