خبرگزاری کار ایران

ایلنا از هرمزگان گزارش می دهد؛

واکسیناسیون تاکسیرانان ؛ نوش داروی پس از مرگ رانندگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۴۹۰

تعداد زیادی از مردم برای گذران زندگی و برطرف کردن نیاز خانواده، مشغول به کار در تاکسی و اتوبوس های شهری هستند، شغلی که بدون مرخصی است و در سرما و گرما، باد و باران همچنان به کار خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، این شغل طاقت فرسا در این شرایط کرونایی باید جزو مشاغل پرخطر محسوب شود چرا که فضای محدود داخل ماشین، تبادل پول نقد و احتمال مبتلا بودن مسافر، از مصائبی است که دچار آن هستند. بنابراین واکسیناسیون کرونا باید برای این مشاغل زیان آور منظور شود.

همچنین رانندگان آژانس ها، تاکسی های اینترنتی و اسنپ نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

محمود سبحانی راننده تاکسی بندرعباسی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: با وجود اینکه وعده های زیادی در خصوص واکسن کرونا به ما داده می شد اما خبری از آن نشد.

وی افزود: ما واکسنی که مختص رانندگان تاکسی باشد دریافت نکرده‌ایم بلکه براساس شرایط سنی اقدام به واکسن کردیم که یک دوز آن را تا به الان دریافت کردیم، اما متاسفانه جوانانی که راننده تاکسی هستند هنوز واکسنی دریافت نکرده اند.

وی ادامه داد: نه تنها جان خودمان بلکه جان خانواده‌مان نیز در خطر مبتلا به این بیماری است.

احمد بابکی راننده تاکسی دیگری اظهار کرد: مسئولان به رانندگان تاکسی در هیچ مواردی رسیدگی نمی‌کنند که واکسیناسیون نیز جزئی از این موارد است، مسئولان فقط حرف می زنند و حرفی که عمل پشت آن نباشد همان بهتر که نباشد.

وی افزود: متاسفانه نوش‌دارو بعد از مرگ رانندگان دردی را دوا نمی کند، زمانی که ما شاهد تلف شدن رانندگان تاکسی باشیم دیگر واکسیناسیون چه ارزشی می تواند داشته باشد.

مهدی توفیقی یکی از راننده های اتوبوس درون شهری بندرعباس گفت: بارها و بارها به ما وعده واکسن کرونا را داده اند اما با وجود پیگیری های لازم هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته است.

وی افزود: از اوایل کرونا تاکنون وسایل های بهداشتی مانند ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و ...شامل حال ما نشده است، فقط عده بسیار کمی آن را دریافت کرده اند.

راننده دیگری عنوان کرد: مسئولان حتی حق بیمه تامین اجتماعی‌مان را واریز نکرده اند، ما مجبوریم در صورت ابتلا به کرونا، در منزل خوددرمانی کنیم و در این شرایط گرانی و مخارج بیمارستان از مراجعه به بیمارستان خودداری کنیم.

وی تصریح کرد: با وجود پیگیری و اعتصاب های صورت گرفته، مسئولان جوابگوی نیازها و مشکلات ما نیستند و دلیلی قانع کننده ندارند.

امین سپهری راننده اتوبوس درون شهری ادامه داد: ما هیچوقت از مسئولان پاسخی قانع کننده دریافت نکردیم، پاسخ آنها کرونا و کمبود درآمد است.

وی اضافه کرد: آنها می توانند زمان کاری ما را کم کنند، در این اوضاع همه جا از جمله بازارها را تعطیل و اداره ها را شیفت بندی کرده اند، اگر خستگی و ضعیفی سبب مبتلای شدیدتر کرونا می شود پس چرا ما شامل آن نمی شویم، ما نیز همانند کادر درمان از زمان شروع کرونا تاکنون هیچ مرخصی نداشته ایم.

حسین اخلاقی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص واکسیناسیون رانندگان تاکسی و اتوبوس های درون شهری اظهار کرد: چندین بار مکاتبه درخواست واکسن را انجام دادیم و قرار بر این شد که واکسیناسیون برای رانندگان از هفته دیگر آغاز شود.

وی افزود: نزدیک به یکسال است که ما پیگیر این موضوع هستیم و امیدوارم که تا هفته دیگر به سرانجام برسد.

اخلاقی خاطرنشان کرد: رانندگانی که بالای ۴۵ سال هستند نیز براساس شرایط سنی واکسینه شدند.

انتهای پیام/
سودابه امامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز