خبرگزاری کار ایران

تجلی ایثار در روزهای کرونایی با اهدای زندگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۲۱۳

رئیس واحد اهدای عضو استان از هفتمین اهدا عضو، در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمود حسین پور گفت: صبح امروز، کبد رضا عبدالله پور، جان آفرین ۴۳ ساله بندرعباسی جهت پیوند به یک بیمار نیازمند به عضو پیوندی اهدا شد.

وی افزود: این جان آفرین گرامی در تاریخ ۴ تیر با تشخیص سکته مغزی و کاهش سطح هوشیاری در بیمارستان شهیدی محمدی بندرعباس بستری و به رغم دریافت مراقبت های ویژه در تاریخ ۱۲ تیر، مرگ مغزی وی توسط دو پزشک داخلی مغز و اعصاب، متخصص بیهوشی و متخصص پزشکی قانونی تایید شد.

نامبرده سابقه بیماری دیابت و فشار خون کنترل نشده داشته، بعد از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده مبنی بر اهدا عضو، تیم پزشکی واحد اهدا عضو، کبد این جان آفرین گرامی را طی عمل هاروست برداشت و جهت پیوند به بیمارستان ابن سینای شیراز منتقل کردند.

حسین پور ضمن تقدیر از خانواده ایثارگر عبدالله پور، ادامه داد: در حال حاضر در کشور، بالغ بر ۲۵۰۰۰ نفر چشم انتظار دریافت عضو پیوندی هستند که روزانه  ۷ تا 10 نفر از آنها جان خود را از دست می دهند، این در حالیست که سالانه بین ۵ تا ۸ هزار انسان بر اثر مرگ مغزی فوت می کنند که حداقل ۳۰۰۰ نفر آنها قابلیت اهدا عضو دارند اما متاسفانه کمتر از یک سوم آنها به اهدا عضو رضایت می دهند و عدم رضایت 2 سوم دیگر موجب خاکسپاری حداقل ۷۰۰۰ هزار عضو پیوندی، در سال می شود، اگر فقط نیمی از این اعضای خاکسپاری شده به بیماران نیازمند پیوند می رسید هیچ کدام از آنها در لیست انتظار پیوند فوت نمی کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز