خبرگزاری کار ایران

۲۰ مهر ماه آغاز طرح آمارگیری مسکن روستایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۱۱

از تاریخ ۲۰ مهر لغایت ۲۰ آبان ماه سال جاری طرح آمارگیری مسکن روستایی آغاز می‌شود.

ایلنا: هر چه آمار دقیق‌تر و به روز‌تر باشد برنامه‌های توسعه مسکن مطمئن‌تر و با هزینه‌های معقول‌تری صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مدیر کل بنیاد مسکن هرمزگان و رئیس ستاد طرح آمارگیری از آغاز طرح آمارگیری مسکن روستایی در مهرماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این طرح هر ۵ سال یکبار به منظور شناخت وضعیت کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی انجام می‌شود.

حامد ذاکری اضافه کرد: در این راستا ویژگی‌های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همکاری مرکز آمار مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح از ۸ هزار و ۴۴۵ آبادی نمونه و ۲۱۱ هزار و ۶۸۴ واحد مسکونی نمونه کشور آمار گیری به عمل خواهد آمد که در استان نیز ۲۹۶ آبادی نمونه و ۶ هزار و ۵۸۴ واحد مسکونی، آمارگیری صورت خواهد گرفت.

مدیر کل بنیاد مسکن هرمزگان و رئیس ستاد طرح، شناخت ویژگی‌های عمومی واحدهای مسکونی روستایی، تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده، تفکیک ویژگی‌های آماری واحدهای مسکونی روستایی برحسب فضاهای زیستی و معیشتی، تعیین ویژگی‌های اجتماعی، اقتصادی و کالبدی روستا، شناخت واقعیت‌های موجود مسکن و روند تحولات آن در طی زمان از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

حامد ذاکری بیان کرد: توسعه سیستم جامع اطلاعات مسکن روستایی، تعیین سری‌های زمانی و قابلیت مقایسه اطلاعات در فواصل زمانی ۵ ساله، تهیه و تدوین شاخص‌های مسکن روستایی، سنجش و ارزیابی داده‌های کمی وکیفی مسکن روستایی و ارزیابی وضعیت مسکن روستایی از دیگر اهداف طرح آمارگیری به شمار می‌روند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آمار پایه و اساس برنامه ریزی است بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی در نظر دارد با اجرای این طرح میزان موفقیت خود را در طرح‌های ویژه مسکن روستایی دنبال کند و میزان رضایت روستاییان را در این رابطه مطلع شود.

ذاکری اذعان کرد: با گذشت ۵ سال از آمار گیری قبلی اطلاع از تغییراتی که در مسکن روستایی رخ داده برای بنیاد مسکن مهم است.

مدیر کل بنیاد مسکن هرمزگان و رئیس ستاد طرح یاد آور شد: در این راستا هر چه آمار دقیق‌تر و به روز‌تر باشد برنامه‌های توسعه مسکن مطمئن‌تر و با هزینه‌های معقول تری صورت می‌گیرد.

وی بر لزوم همکاری روستاییان با ماموران آمار گیر تاکید کرد و گفت: از تاریخ ۲۰ مهر لغایت ۲۰ آبان ماه سال جاری طرح آمارگیری مسکن روستایی آغاز می‌شود.

ذاکری در پایان خاطر نشان کرد: اطلاعاتی که توسط روستاییان ارائه می‌شود در عمران و توسعه محل سکونتشان به کار گرفته می‌شود به همین منظور انتظار می‌رود تا همکاری لازم را با ماموران آمارگیری معمول دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز