خبرگزاری کار ایران

42 بیمار مرگ مغزی به 99 بیمار نیازمند عضو زندگی بخشیدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۶۵۰

رئیس واحد اهدای عضو هرمزگان از نجات جان 99 بیمار نیازمند عضو با گذشت و ایثار خانواده 42 بیمار مرگ مغزی در 4 سال اخیر و از سال 97 تا کنون در هرمزگان خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمود حسین پور گفت: خانواده 42 بیمار مرگ مغزی در استان از سال 1397 تاکنون رضایت خود را مبنی بر اهدای عضو پیوندی به بیماران نیازمند اعلام و در این امر خداپسندانه شرکت کرده اند.

وی  ابراز کرد: با تلاش بی دریغ سفیران و همکاران واحد اهدای عضو استان خوشبختانه این امر خیر در بین خانواده های هرمزگان کاملا تبیین شده است.

حسین پور اظهار کرد: از آغاز فعالیت واحد اهدای عضو در استان تا کنون 127 بیمار بر اثر حوادث و بیماری دچار مرگ مغزی و کاندید اهدای عضو شدند که از این تعداد 39 بیمار به دلیل عدم رضایت خانواده اهداء صورت نگرفت، 46 بیمار غیر قابل اهداء تشخیص داده شد و 42 بیمار موفق به اهدای عضو و نجات جان بیماران نیازمند عضو شدند.  

 وی عنوان کرد: از بین اهداء کنندگان عضو در هرمزگان 32 نفر آقا و 10 نفر خانم هستند که با انجام این عمل خیر 99 بیمار نیازمند عضو، زندگی دوباره ای را آغاز کردند.

رئیس واحد اهدای عضو هرمزگان خاطر نشان کرد: کوچکترین اهداء کننده عضو، پسر یک سال و هفت ماهه و بزرگترین فرد نیز آقای 69 ساله بوده است.

وی اشاره کرد: این واحد فعالیت رسمی خود را از آذر ماه سال 1397 آغاز کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز