خبرگزاری کار ایران

گلایه دانشجومعلمان بندرعباس از عدم برخورداری امکانات رفاهی در دانشگاه فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۷۴۹

دبیر شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان بندرعباس گفت: دانشجو معلمان بابت تهیه غذا و خوابگاه خود با مشکلاتی مواجهند در صورتی که در ایام کرونایی هم از هیچ امکانات رفاهی و غذایی بر خوردار نیستند.

احمد وحیدنژاد در گفت و گو با ایلنای بندرعباس، گفت: دانشگاه فرهنگیان تنها دانشگاه دولتی است که از سرانه غذایی برخوردار نیست، همین امر موجب پرداخت هزینه زیادی توسط دانشجو بابت تهیه غذا به دانشگاه شده و همواره مورد انتقاد دانشجویان است.

وی با اشاره به کسر 45 درصدی  حقوق دانشجو معلمان بابت غذا و خوابگاه در مقایسه با سایر دانشگاه های دولتی و وابسته به دستگاه های اجرایی، عنوان کرد: این کسری 45 درصدی  امری تبعیض آمیز است.همچنین دانشجو در ایام کرونایی که از خدمات خوابگاهی و شبانه‌روزی استفاده نمی‌کند موظف است25  درصد از حقوق خود را به دانشگاه بپردازد و این مسئله سبب نارضایتی دانشجویان شده است.

دبیر شورای صنفی دانشگاه فرهنگیان بندرعباس اظهار کرد: اما قانون متعهدان خدمت اجازه ای مبنی بر کسر درصدی یا مبلغ ثابت از حقوق دانشجویان بدون توجه به استفاده دانشجویان از امکانات خوابگاهی و شبانه روزی را نداده درصورتی که از دانشجویان کسر می شود.

وحید نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به کسورات و پرداختی های دانشجو معلمان به دانشگاه فرهنگیان پرداخت و بیان کرد: طبق مصوبه مجلس در سال99 ، 571 میلیارد تومان بودجه در اختیار دانشگاه قرار گرفته اما در همین سال مبلغ کل کسورات دانشجویان حدود500 میلیارد تومان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ایجاد شفافیت مالی و همچنین پرداخت هزینه مطابق با استفاده از خدمات و به نرخ مصوب وزارت علوم و عودت وجوه کسر شده ایام کرونایی از جمله مطالبات دانشجویان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز