خبرگزاری کار ایران

قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، برسمیت شناختن حق شهروندان است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۱۱۳

روح حاکم بر این قانون به رسمیت شناختن حق شهروندان بر کلیه اطلاعاتی است که برای آنان حق یا تکلیف ایجاد می کند و ضمنا کلیه قوای حاکمیتی را منع می کنند که بر چنین اطلاعاتی مهر طبقه بندی حفاظتی بزنند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آیین نامه اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که روز گذشته در هیات وزیران به تصویب رسید گفت: این همان قانونی است که در سال ۸۸ به تصویب رسیده و ابلاغ شده بود اما متاسفانه مسکوت ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین انتظامی در گفت و گو با نشریه روزانه نمایشگاه گفت: روح حاکم بر این قانون به رسمیت شناختن حق شهروندان بر کلیه اطلاعاتی است که برای آنان حق یا تکلیف ایجاد می کند و ضمنا کلیه قوای حاکمیتی را منع می کنند که بر چنین اطلاعاتی مهر طبقه بندی حفاظتی بزنند.

انتظامی افزود: اجرای دقیق این قانون به پاسخگویی دولت ها می انجامد و ضمنا بهترین مانع در مقابل فساد است. زیرا با حذف و یا کم اثر کردن زمینه های فساد ضمن کارامدی ماشین دیوانی کشور, مبارزه با فساد را تا حد افشاگری های خیابانی فرو نمی کاهد و با ایجاد اتاق شیشه ای, زمینه افکار عمومی و نمایندگان افکار عمومی در رسانه ها را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: و این قانون وقتی در کنار قانون حقوق شهروندی قرا رمی گیرد عزم نظام را برای پاسخگویی نشان می دهد. نظام با عملیاتی کردن این قانون و رویکردهای مشابه نشان می دهد که شفافیت و پاسخگویی را از لوازم خدمت و سلامت و رفتار مسئولانه و مظهر رفتار با مردم می داند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز